همشهری آنلاین: سخنگوی جنبش حماس با هشدار به گروه‌‌های فلسطینی،اعلام کرد: طرحی که اسراییل در راستای نابودی حماس اعلام کرده است را خنثی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا روزنامه‌ دارالخلیج، چاپ امارات، نوشت: سخنگوی حماس اظهار داشت: طرح اسراییل  در ادامه‌ تلاش‌های این رژیم برای نابودی حماس است. [جزئیات بیشتر]

ابوزهری اظهار داشت: این طرح در راستای مبارزه با حماس از طریق ارایه‌ خدمات اجتماعی به شهروندان فلسطینی برای فراهم کردن زمینه برای پیروزی فتح در انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و تحکیم جایگاه فتح است.

سخنگوی حماس هشدار داد: تداوم این طرح‌ها جنبش حماس را به اتخاذ گام‌های ضروری برای خنثی سازی این طرح‌ها و حمایت از امنیت ملت و دفاع از حقوق آنها وادار خواهد کرد.

روزنامه‌ صهیونیستی هاآرتص در گزارشی از طرح اسراییل که اخیرا به مسوولان دولت فلسطین به ریاست فیاض ارائه پرده برداشت.

این طرح از سوی رانی لونشتاین که پیش از این به عنوان مشاور ارشد مدیر کل وزارت دارایی رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، ارایه شده است.

در این طرح توصیه شده است تا یک سازمان رفاه اجتماعی در مقابل جمعیت‌های خیریه که از سوی حماس اداره می‌شود، ایجاد شود.

از سوی دیگر این روزنامه در خبری به نقل از شیمون پرز، رییس جمهور رژیم صهیونیستی نوشت: من اخیرا با سلام فیاض در مقر ریاست جمهوری اسراییل در بیت‌المقدس دیدار محرمانه‌ای داشتم. پرز افزود: ما به بررسی روابط دو طرف پرداختیم.

رییس جمهور رژیم صهیونیستی هم‌چنین عنوان داشت که قصد دارد با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین طی چند روز آینده دیدار کند.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز به نقل از پرز گزارش داد: دیدار با عباس بعد از هماهنگی با ایهود المرت، نخست وزیر اسراییل صورت خواهد گرفت.

شیمون پرز در عین حال در کنفرانس خبری مشترک با رییس مجمع پارلمانی شورای اتحادیه‌ی اروپا که در حال حاضر در سرزمین‌های اشغالی است، با بیان اینکه به زودی با عباس دیدار خواهد کرد، گفت: این دیدار با هماهنگی المرت خواهد بود.

پرز افزود: گزارشی را در خصوص دیدار محرمانه‌ی خود با فیاض که با حضور صائب عریقات، مذاکره کننده‌ی ارشد فلسطینی‌ها صورت گرفت، تقدیم المرت کردم.

وی درباره‌ی انزوای نوار غزه مدعی شد: اروپا باید بداند که حماس خودش را منزوی ساخته است چرا که خواهان صلح نیست و هم چنان به حملات راکتی‌اش علیه سرزمین‌های اسراییلی ادامه می‌دهد و اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد و توافقنامه‌های قبلی را نمی پذیرد.

رییس مجمع پارلمانی شورای اتحادیه‌ی اروپا نیز گفت: اروپا نسبت به نشست جهانی صلح که از سوی جورج بوش، رییس جمهور آمریکا مطرح شده امیدوار است.

وی افزود: این نشست فرصتی است برای پیشرفت در روند صلح با سوریه و دیگر کشورهای عربی و فلسطینی‌. این در حالی است که جنبش فتح شاهد تلاشهایی برای تعیین جانشین عباس است. دراین راستا محمد راتب غنیم، عضو کمیته‌ مرکزی فتح نامزدی‌اش را برای جانشینی عباس رد کرد.

محمود عباس نیز گفته است که قصد ندارد برای بار دوم خود را نامزد ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین کند. سلام فیاض نامزد برگزیده‌ی آمریکایی‌ها برای پست ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است. بویژه بعد از اینکه محمد دحلان، رییس سابق نیروهای امنیتی در نوار غزه نتوانست از مواضع خود حمایت کند و توافقنامه‌های طرح دایتون را اجرا کند شانس فیاض برای نامزدی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین افزایش یافته است.

کد خبر 29606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز