شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

تخلف گردش به راست از اول آبان‌ماه در پایتخت با اعمال قانون مواجه می‌شود.

گردش به راست

به گفته سرهنگ تيمور حسيني، رئيس پليس راهور تهران بزرگ، پليس به‌دنبال اين است تا با همكاري مديريت شهري پايتخت، اقدامي مشترك براي معرفي شهروند نمونه ترافيكي در شهر تهران داشته باشد. حسيني در بخش ديگري از سخنانش به موضوع اتمام مهلت ممنوعيت گردش به راست در تقاطع‌ها پرداخت و گفت: رانندگان بايد توجه داشته باشند كه از 10روز ديگر تخلفات گردش به راست در تقاطع‌ها اعمال مي‌شود. از اين‌رو از شهرداري نيز تقاضا كرده‌ايم تا تابلوهايي مبني بر ممنوعيت گردش به راست در تقاطع‌هايي كه گردش به راست در آنها خلاف است، نصب كند.

آنگونه كه رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفته، اين نهاد به‌دنبال آن است تا سرعت تردد در بزرگراه‌هاي شهر تهران همگام با نيازهاي شهري باشد. لذا با توجه به اين موضوع سرعت در طول بزرگراه‌هاي آزادگان و نيايش و بخشي از بزرگراه همت به 90كيلومتر در ساعت رسيده و همچنين با توجه به شرايط قسمتي از بزرگراه‌هاي شهيدان خرازي و زين‌الدين، سرعت تردد در اين بزرگراه‌ها به 100كيلومتر در ساعت افزايش يافت.

به گفته وي، رانندگان بايد توجه داشته باشند كه سرعت تردد خود در اين بزرگراه‌ها را بايد با تابلوهاي نصب شده تنظيم كنند و تا لحظه‌اي كه نصب تابلوها و تنظيم دوربين‌ها در اين بزرگراه‌ها به‌صورت كامل انجام نشده باشد، تردد همچون گذشته انجام خواهد شد. رئيس پليس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سؤال خبرنگاري درخصوص طرح پليس براي برخورد با اتوبوس‌هاي متخلف نيز گفت: با توجه به اينكه سرعت مجاز تردد در خطوط تندرو، 40كيلومتر در ساعت است، پليس و مجموعه اتوبوسراني پايتخت 20تيم مشترك براي نظارت بر تردد اتوبوس‌ها در اين خصوص تشكيل داده‌اند. وي با تأكيد بر اينكه پليس در برخورد با اتوبوس‌هاي متخلف مصمم است، خاطرنشان كرد: در طول يك‌ماه گذشته با همكاري مشترك با مجموعه اتوبوسراني با 200مورد تخلف رانندگان اتوبوس‌هاي حمل‌ونقل عمومي در خطوط تندرو برخورد شد و اين رانندگان اعمال قانون شدند.

  • كاهش 10درصدي تلفات در 6ماه نخست امسال

رئيس پليس راهور تهران بزرگ همچنين به موضوع كاهش تصادفات رانندگي در سال‌93 پرداخت و با اشاره به بهبود وضعيت ترافيكي پس از بازگشايي مدارس نسبت به سال گذشته گفت: در حوزه ترافيكي خوشبختانه وضعيت بهتري نسبت به سال گذشته داريم و با توجه به تمهيدات انجام شده پليس، تصادفات ما از ابتداي مهرماه نسبت به سال گذشته با كاهش چشمگيري همراه بوده است. همچنين در 6‌ماه گذشته در تصادفات منجر به فوت، شاهد كاهش 10درصدي در پايتخت بوديم.

کد خبر 274574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha