فرمانده نیروی انتظامی جزئیات بیشتری از حادثه سقوط هواپیمای حامل چند نفر از فرماندهان ناجا را بازگو کرد. شهادت ۷ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در این سانحه هوایی در حالی رخ داد که در جریان تلاش‌های گروه‌های امدادی برای یافتن لاشه هواپیما یکی از خودروهای ناجا نیز واژگون شد و یک کشته و ۸مجروح بر جا گذاشت.

سقوط

امسال هفته نيروي انتظامي براي پليس پرحادثه بود. اين هفته كه با چند عمليات تروريستي در استان سيستان و بلوچستان شروع شده بود، با سقوط هواپيماي ناجا در حوالي زاهدان پايان تلخي را رقم زد. به‌دنبال چند عمليات تروريستي در جنوب شرق كشور، عصر شنبه چند نفر از فرماندهان نيروي انتظامي سوار بر هواپيماي دوموتوره اين نيرو تهران را به مقصد زاهدان ترك كردند اما ساعتي بعد اين هواپيما از صفحه رادار محو شد تا فرماندهان ناجا مسافران هواپيماي توربو هيچ وقت به مقصد نرسند. به‌دنبال ناپديدشدن هواپيما تجسس‌ها براي يافتن آن آغاز شد.

مهم‌ترين فرضيه در اين خصوص نقص فني هواپيما و فرود اضطراري بود اما با گذشت چند ساعت از اين ماجرا لاشه هواپيما در حوالي استان سيستان و بلوچستان كشف و معلوم شد هر 7سرنشين هواپيما شامل سردار صادقي معاون ايمني بازرسي كل ناجا، سرهنگ خرسندنيا از پليس پيشگيري، سرهنگ درودگر از معاونت عمليات ناجا، آقاي طلوعي، سرهنگ فرخي خلبان، سرگرد خليل‌لو كمك خلبان و ستوان قويدل مهندس پرواز جان خود را از دست داده‌اند.

به دنبال اين حادثه سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه همايش طلايه‌داران ترافيك در جمع خبرنگاران حاضر شد و جزئيات بيشتري از اين حادثه را بازگو كرد و گفت: هواپيماي دوموتوره متعلق به نيروي انتظامي ساعت 17:45از تهران عازم زاهدان شد كه حدود ساعت 21اين حادثه رخ داد. وي ادامه داد: حدود ساعت21ابتدا هواپيما از رادار محو شد و صبح يكشنبه در ارزيابي‌ها و پايش‌هاي محلي لاشه هواپيما پيدا شد. اين هواپيما حامل گروهي از كارشناسان نيروي انتظامي بود كه براي نظارت به منطقه سيستان و بلوچستان اعزام شده بودند.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه به‌نظر مي‌رسد خلبان قصد فرود اضطراري در منطقه را داشته، خاطرنشان كرد: اين مدل از هواپيما داراي بال‌هاي پهن است و درصورت نقص موتور نيز تا مدت‌ها مي‌تواند به پرواز ادامه دهد. خلبان نيز زمين همواري را براي فرود انتخاب كرده بوده اما احتمالا به‌دليل تاريكي شب اين حادثه رخ داده است. وي ادامه داد:

همه اجساد شهدا در وضعيت نسبتا سالم كشف شدند و گروهي براي بررسي صحنه به محل اعزام شده و جزئيات بيشتر در اين خصوص اطلاع‌رساني خواهد شد.از سوي ديگر سردار قاسم رضايي، فرمانده مرزباني با رد برخي شايعات درخصوص تروريستي‌بودن سانحه براي هواپيماي دوموتوره توربوي نيروي انتظامي گفت: سقوط هواپيما يك حادثه هوايي است و عمليات تروريستي نيست.در همين حال نيروي انتظامي با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه مراسم تشييع پيكر شهداي اين سانحه هوايي امروز (سه‌شنبه) از ستاد فرماندهي نيروي انتظامي برگزار خواهد شد.

  • دومين حادثه

سقوط هواپيماي توربوي نيروي انتظامي در سيستان و بلوچستان ابعاد ديگري نيز داشت. به‌دنبال ناپديدشدن هواپيما از صفحه رادار و گزارش‌هاي مردمي، تيم امدادي متشكل از يك بالگرد و 3دستگاه آمبولانس براي يافتن هواپيماي ناپديدشده راهي منطقه شدند اما در اين بين يكي از خودروهاي امدادي كه يك دستگاه خودروي تويوتا متعلق به نيروي انتظامي بود با 9سرنشين در كيلومتر 70جاده زاهدان به بم دچار حادثه شد كه در اين سانحه رانندگي يك نفر جان خود را از دست داد و 8نفر ديگر به‌شدت مجروح شدند.

حسين درخشان سخنگوي سازمان امداد و نجات با تأييد اين خبر گفت: اين حادثه ساعت 5:54يكشنبه رخ داد و خودروي مأموران به‌علت سرعت زياد واژگون شد و 9سرنشين آن آسيب ديدند و به بيمارستان‌هاي خاتم‌الانبيا و نبي اكرم زاهدان منتقل شدند اما يكي از آنها به‌دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

کد خبر 274704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha