۳ مرد سابقه‌دار که با استفاده از اسلحه و بی‌سیم وانمود می‌کردند مأمور مبارزه با مواد‌مخدر هستند و با این ترفند ده‌ها شهروند را بازرسی و اموال‌شان را سرقت کرده بودند سرانجام دستگیر شدند.

متهمان

تحقيقات پليس براي دستگيري اعضاي اين باند تبهكاري چندي قبل با شكايت يكي از شهروندان در كلانتري 118ستارخان آغاز شد. مالباخته گفت 3سرنشين يك خودروي شاسي بلند با اعلام اينكه مأمور هستند او را بازرسي كرده و در نهايت 64ميليون تومان از او سرقت كرده‌اند. شاكي آنچه را كه اتفاق افتاده بود اينطور شرح داد:

در خيابان آزادي سوار بر موتورسيكلتم بودم كه يك دستگاه خودروي شاسي بلند سفيد رنگ جلويم پيچيد و 2سرنشين آن خودشان را مأمور معرفي كردند و با نشان دادن بي‌سيم، دستبند و اسلحه كمري گفتند بايد من را بازرسي كنند. آنها گفتند درخصوص حمل مواد‌مخدر به من مشكوك شده‌اند. من هم كه فكر مي‌كردم آنها واقعا مأمور هستند با آنان همكاري كردم. آنها بعد از بازرسي بدني كارت عابربانكم را گرفتند و خيلي سريع از آنجا فرار كردند و در ادامه فهميدم از حساب بانكي‌ام 64ميليون تومان برداشت كرده‌اند. به‌دنبال اين شكايت نصرتي بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34به مأموران اداره يكم پليس آگاهي دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند.

  • آغاز تحقيقات

ماموران در گام نخست با استفاده از تصاوير دوربين‌هاي مداربسته كه در نزديكي محل وقوع سرقت بود شماره پلاك خودروي سارقان را به‌دست آوردند. اطلاعات به‌دست آمده مربوط به يك دستگاه خودروي تويوتا لندكروز بود و بررسي‌ها نشان مي‌داد متعلق به فردي به نام عليرضا -37ساله- است. اين سرنخ مي‌توانست مأموران را به دستگيري مأموران قلابي نزديك كند. وقتي تصوير مالك خودرو به مالباخته نشان داده شد او وي را به‌عنوان يكي از مأموران قلابي شناسايي كرد.

بررسي سوابق اين متهم نشان مي‌داد او ازجمله افراد سابقه داري است كه پيش از اين بارها دستگير و زنداني شده است. اين پايان كار نبود چرا كه كارآگاهان در ادامه موفق شدند 2عضو ديگر اين شبكه تبهكاري به نام‌هاي ولي-35ساله- و عبدالرضا -39ساله- را شناسايي كنند. در شرايطي كه كارآگاهان مشغول به‌دست آوردن اطلاعات بيشتري از متهمان بودند روزبه‌روز بر تعداد شاكيان اين پرونده افزوده مي‌شد و اين موضوع نشان مي‌داد متهمان همچنان مشغول ارتكاب سرقت‌هاي ديگري هستند. آنها در همه سرقت‌هايشان از لباس يك‌شكل استفاده نموده و با نشان دادن تجهيزات نظامي‌شان وانمود مي‌كردند مأمور هستند و با همين بهانه شهروندان را بازرسي و در نهايت اموال‌شان را سرقت مي‌كردند.

  • دستگيري مأموران قلابي

درحالي‌كه ده‌ها فقره سرقت در پرونده متهمان ثبت شده بود مأموران مخفيگاه آنها را در كرج شناسايي و آنها را در جريان عملياتي ضربتي دستگير كردند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان يك رشته دستبند فلزي، يك قبضه سلاح كمري، يك دستگاه بي‌سيم دستي، يك اسپري گاز اشك آور، ده‌ها عدد دستبند پلاستيكي، تعداد زيادي مدارك شناسايي و كارت‌هاي عابر بانك متعلق به افراد مختلف كشف شد. با آغاز بازجويي‌ها از دستگيرشدگان آنها به ارتكاب ده‌ها فقره سرقت در طول يك سال گذشته اعتراف كردند و تحقيقات از آنان همچنان ادامه دارد.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در اين‌باره گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ده‌ها فقره سرقت مشابه در تهران و ساير شهرهاي كشور بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهمان را صادر و از افرادي كه طعمه شاكيان قرار گرفته‌اند دعوت كرد براي طرح شكايت از آنان به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 274827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha