همشهری انلاین: سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان از پنجشنبه ۲۴ مهر کار خود را اغاز کرد. در مراسم افتتاح این نمایشگاه معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت:

ketab

تحولات خوبی در چند دهه اخیر در کشور در حوزه کتاب رخ داده به طوری که درشش ماه اخیر 30 هزار عنوان کتاب چاپ شده است که در مقایسه با سال قبل 17 درصد افزایش دارد .

صالحی از ضرورت فعالیت ستاد دائمی کتاب خوانی در استانها خبرداد و افزود: هنوز در زمینه مطالعه به حد استاندارد نرسیده ایم و همیشه باید فرهنگ کتاب خوانی ترویج شود.

رزم حسینی استاندار کرمان هم در این مراسم ،نقش نمایشگاه کتاب رادر توسعه اقتصاد فرهنگی مهم خواند وافزود باید با ترویج فرهنگ کتابخوانی وافزایش اطلاعات مردم در حوزه فرهنگی سرآمد باشیم .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمان نیزازافزایش سه برابری عناوین کتاب درنمایشگاه امسال خبر داد و افزود: در این نمایشگاه 600ناشریکصدهزار عنوان کتاب عرضه کردند.

فلاح تصریح کرد: 580 ناشر ملی و 20 ناشر استانی در نمایشگاه کتاب استان حضور دارند که به نمایشگاه قبل از نظر حضور ناشران 50درصد افزایش دارد.

نمایشگاه کتاب تا 30 مهر در مصلی کرمان برپاست و در کنار عرضه کتاب برنامه های جنبی نشست علمی ادبی، کارگاههای مختلف برای کودکان ونوجوانان همایش شعر برگزار می شود .

از تمبر یادبود24مهر سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان بدست عوامل رژیم پهلوی رونمایی شد.

در مراسم گشایش نمایشگاه همچنین از اقای صالحی معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ومحمد صالح رزم حسینی کاریکاتوریست کرمانی با 28 عنوان بین المللی قدردانی شد.

کد خبر 274968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha