همشهری‌آنلاین: دبیر اجرایی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب با اعلام این‌که با نزدیک شدن به پایان مهلت ارسال آثار برای جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، استقبال از این جشنواره افزایش یافته است، گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره تمدید نخواهد شد.

جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب مرضیه مرآت‌نیا دبیر اجرایی جشنواره گفت: در حالی که مهلت زیادی به پانزدهم آذرماه، آخرین روز فرصت ارسال آثار به جشنواره روستاهای دوستدار کتاب باقی نمانده، شاهد افزایش استقبال از این جشنواره هستیم.

وی با اشاره به این‌که از استان‌های مختلف کشور، فرم شرکت در این جشنواره به دبیرخانه رسیده است افزود: خوشبختانه با مطالعه این فرم‌ها مشخص می‌شود میزان مشارکت و اهتمام روستاییان در فعالیت‌های فرهنگی پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی خوب بوده و اکثر برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی با مشارکت مردمی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: البته فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در روستاها به کتاب محدود نیست و زمینه‌های دیگری را هم در برمی‌گیرد. کتابخانه در برخی از روستاها به کانونی برای دیگر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی تبدیل شده است و فعالیت‌هایی چون مسابقات ورزشی، نمایشگاه نقاشی و حتی کاشت نهال توسط اعضا کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

مرضیه مرآت‌نیا در ارزیابی از طرح‌های رسیده گفت: طرح‌های ابتکاری متعددی تاکنون به دست ما رسیده است که نشان از فعالیت‌های گسترده مردمی در حوزه کتاب‌خوانی در روستاهای ایران داشته که نیاز به حمایت دارد و لازم است این ظرفیت‌های پراکنده را منسجم کرد.

دبیر اجرایی جشنواره روستاهای دوستدار کتاب افزود: حمایت از این فعالیت‌ها به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی روستاهای ایران منجر خواهد شد.

وی در پایان گفت: براساس طرح‌هایی که به دست ما رسیده است می‌توان گفت نتایج این جشنواره می‌تواند منجربه تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بهتر برای روستاهای کشور شود.

کد خبر 279859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha