همشهری آنلاین: معاون پارلمانی و حقوقی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین لایحه مقابله با پایان‌نامه‌های تقلبی خبر داد و گفت: این لایحه ۳۱ تیر ماه تقدیم معاون اول رییس جمهوری شده و هم اکنون در کمیسیون‌های دولت در دست بررسی است.

به گزارش ايرنا، سعدالله نصیری قیداری با اشاره به دو بخش مصرف‌کننده و تولیدکننده در حوزه پایان‌نامه‌های تقلبی و جعلی، دانشجویان متخلف را مصرف‌کننده پایان‌نامه‌های تقلبی و شرکت‌ها، افراد و موسسات را تولیدکننده این پایان‌نامه‌ها عنوان کرد و گفت: دانشجویان متخلف در درون آموزش عالی و تولیدکنندگان در بیرون از آموزش عالی هستند.

معاون وزیر علوم، تحقيقات و فناوري درباره نحوه برخورد با دانشجویان متخلف نیز توضیح داد: کمیته‌های انضباطی درون دانشگاه‌ها می‌توانند با این دانشجویان و همچنین استادانی که نظارت لازم را در زمان ارائه پایان‌نامه‌ها نمی‌کنند، برخورد کنند.

قیداری مشکل اصلی درباره پایان‌نامه‌های تقلبی را متوجه بیرون از آموزش عالی و شرکت‌ها، افراد و موسساتي دانست كه با درج آگهي به اين كار اقدام مي‌كنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: پایان‌نامه فروشی نوعی از سرقت علمی و تخلف است که باید با آن برخورد شود.

معاون پارلمانی وزیر علوم ابراز امیدواری کرد لایحه مقابله با پایان‌نامه‌های تقلبی هرچه سریع تر در کمیسیون‌های مربوطه دولت بررسی و برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه اخير شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از آنچه که تحت عنوان «پایان‌نامه فروشی» و یا «کپی‌برداری متون علمی» از آن یاد می‌شود، گفته بود: شأن علمی کشور به هیچ وجه نباید زیر علامت سوال قرار گیرد و لذا دستگاه‌های مرتبط باید برای مقابله با این گونه اقدامات فعال شوند.

کد خبر 275133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha