مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

مراسم اختتامیه دوره آموزشی ۳۰۰مربی خانه‌های کودک سراهای محلات پایتخت با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی برای اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان برگزار شد.

خانه فرهنگ کودک

ايمني عبورومرور هدفي است كه مديريت شهري براي گسترش آن طرح آموزش به 10هزار كودك پايتخت را آغاز كرده و روز گذشته مراسم اختتاميه حلقه نخست آن در آموزش به مربيان كودك در تالار ايوان شمس برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران در اين مراسم طي سخناني نقش معلمان و مربيان را مورد تأكيد قرار داد. به گفته وي، فرهنگ در بخش‌هاي مختلف دين، جامعه و آموزش كاركردهاي بسياري دارد و در اين زمينه مربيان وظيفه مهمي در ياددهي فرهنگ و ازجمله فرهنگ ترافيك به كودكان دارند. آنگونه كه ناصحي تصريح كرده، مصوبه شوراي شهر با عنوان «شهر دوستدار كودك» گامي در اين جهت بوده و با هدف تأمين سلامت و ايمني كودكان شهر به تصويب رسيده است. طرح ساماندهي سرويس مدارس نيز به‌منظور برقراري تردد امن و سالم دانش‌آموزان به اجرا در آمده است. 3درصد از بودجه حمل‌ونقل پايتخت نيز براي آموزش و موضوع فرهنگ اختصاص يافته و برنامه‌هاي آموزش مربيان كودك با اين بودجه سامان يافته است. به گفته رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران، از ديگر طرح‌هاي قابل تقدير، بهره‌برداري از پارك‌هاي ترافيك است كه تاكنون 13پارك در شهر به اين مهم اختصاص يافته و اميد است ساير مناطق نيز از چنين فضاي آموزشي برخوردار شوند. حجت‌الاسلام ناصحي همچنين به موضوع آموزش ترافيكي بزرگسالان اشاره كرد تا فرهنگ ترافيكي تهران نسبت به شرايط فعلي بهبود يابد.

سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران نيز در حاشيه مراسم اختتاميه دوره آموزشي مربيان خانه‌هاي كودك سراي محلات شهر تهران در جمع خبرنگاران تصريح كرد كه موضوع خط سفيد به‌عنوان نمادي از نظم و انضباط ترافيكي در شهرداري تهران مورد تأكيد قرار گرفته و طي اين دوره‌هاي آموزشي بر نظم و انضباط ترافيكي شهر تأكيد مي‌شود.

لزوم كمك بموقع دولت

بخش ديگري از سخنان معاون شهردار تهران به موضوع بودجه مترو و پله‌هاي برقي اختصاص يافت. وي در اين‌باره از عدم‌تخصيص سهم 50درصدي دولت در توسعه حمل‌ونقل عمومي خبر داد و گفت: با گذشت 7‌ماه از سال 93 هنوز سهم دولت در توسعه حمل‌ونقل عمومي كامل محقق نشده و تنها بخش اندكي از اعتبارات تخصيص داده شده است. آنگونه كه معاون ترافيك شهردار تهران عنوان كرده، 75دستگاه پله برقي از ابتداي سال‌جاري تاكنون در خطوط مترو نصب شده و در عين حال با رفع نقص پله‌هاي برقي خطوط معيوب، وضعيت پله‌هاي برقي در خطوط مترو مطلوب‌تر شده است. هم‌اكنون تمامي پيمانكاران در موضوع پله‌هاي برقي متعهد هستند كه در كمترين زمان نسبت به رفع نقص پله‌هاي برقي در خطوط مترو اقدام كنند.

 

کد خبر 275162

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha