جمعه ۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه فرانسه به منظور گفتگو با رهبران گروه‌های مختلف لبنان شامگاه جمعه‌شب وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

پیش از این منابع خبری لبنان اعلام کرده بودند که کوشنر روز شنبه وارد لبنان خواهد شد اما وی سفر خود را یک روز به جلو انداخته است.

گزارش ایرنا از بیروت حاکی‌است، این سفر پس از دو دور سفر "ژان کلود کوسه‌ران" فرستاده کوشنر به بیروت و تلاش‌های دیپلماتیک فشرده وی برای رایزنی با سران لبنانی به منظور آماده‌سازی ملاقات‌های وزیر امور خارجه کشورش انجام می‌شود.

فرانسه برای افزایش ضریب موفقیت تلاش‌های میانجیگرانه و اخیر خود برای حل بحران پیچیده لبنان که به مراحل حساس‌تری نزدیک می‌شود علاوه بر لبنانی‌ها با مقام‌های کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، عربستان، سوریه و مصر نیز رایزنی‌هایی انجام داده‌است.

همچنین پیش از سفر کوشنر به بیروت، به ابتکار وی جمعی از شخصیت‌های درجه دوی احزاب و گروه‌های لبنانی 23 و 24 تیرماه در نشستی مقدماتی در منطقه "سن کلو" در حومه پاریس گرد هم آمدند تا زمینه را برای برگزاری نشست‌های مهم‌تر در داخل لبنان و آغاز دور دیگری از گفتگوهای ملی در این کشورشان فراهم کنند.

کوشنر در سفر دو روزه خود به لبنان ابتدا با فواد سنیوره نخست‌وزیر و نبیه بری رییس مجلس و سپس با مسئولان همه گروه‌های سیاسی این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

موضوع بحث‌ها و گفتگوهای کوشنر در بیروت، ادامه موضوع بحث‌هایی‌است که در سن- کلو برای از سرگیری گفتگوها صورت گرفت و هدف آن آماده کردن زمینه برای برگزاری انتخابات رییس جمهوری در موعد مقرر و احتمال تشکیل دولت وحدت ملی در لبنان است.

وزیر امور خارجه فرانسه قرار است شامگاه یکشنبه بیروت را به مقصد قاهره ترک کند تا با همتای مصری و عربستانی خود و "عمرو موسی" دبیرکل اتحاد عرب دیدار و رایزنی داشته باشد.

کوشنر سوم خرداد ماه گذشته نیز به نمایندگی از طرف "نیکولا سارکوزی" رییس‌جمهور کشورش از بیروت دیدن کرده بود.

برخی منابع خبری لبنان اعلام کردند، دور دوم نشست میان گروه‌های مختلف لبنانی، اواخر ماه جاری میلادی با حضور کوشنر در بیروت برگزار خواهد شد.

کد خبر 27587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز