شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود مرتضایی‌فر یکی از چهره های ماندگار انقلاب اسلامی است؛ از حضور فعالش در روزهای پرشور انقلاب به‌ویژه اداره تریبون جایگاه ورود حضرت امام در بهشت زهرا تا طنین صدایش در نمازهای جمعه.

به تعبیر ظریفی اگر اذان جاوید مؤذن زاده اردبیلی و ربنای استاد محمد رضا شجریان بخشی از خاطره جمعی ما ایرانیان و نماد اسلام ایرانی باشد، باید نماز عید فطر با صدای مرتضایی فر را هم به این فهرست افزود.

شور شعارهایش در جمعه خونین مکه تا صلابتش در روز انفجار بمب در نمازجمعه تهران؛ و اینک محمود مرتضایی‌فر پس از 28 سال حضور فعال در اداره تریبون نمازجمعه تهران میدان را برای نسل نو فراهم کرده است.

وزیر شعار ایران، فعالیت های سیاسی خود را از مسجد هدایت و در کنار آیت‌الله طالقانی آغاز کرد، این امر زمینه ساز حضور وی در روزهای ورود حضرت امام در بهشت زهرا گردید و اجرای این مراسم پرشور را عهده دار شد.

در همین مراسم بود که برای اولین بار پس از آنکه مردم به هیجان آمده از سخنان امام، کف می زدند با تکرار الله اکبر، شعار تکبیری را که امروز در  مراسم مختلف متداول است، به کار برد.

جمعه پنجم مرداد در مراسمی از وی تجلیل شد و بلال انقلاب در سن 73سالگی وظیفه جدیدی برای خود تعریف کرد: تربیت نیروهای جوان و تحصیل کرده برای اداره تریبون نمازجمعه تهران.

مرتضایی فر با تریبون نمازجمعه خداحافظی می کند اما صدای پرطنینش بخشی از خاطره مردم ایران از نمازجمعه شده است.

کد خبر 27620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز