شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

تحقیقات پلیس برای یافتن اسیدپاش اصفهان در حالی ادامه دارد که تلاش پزشکان برای درمان قربانیان در تهران و اصفهان ادامه دارد.

بیمار

آنچه تا‌كنون پليس به‌دست آورده، حاكي از آن است كه اسيدپاشي‌ها از سوي يك مرد موتورسوار رخ داده و با سرنخ‌هايي كه در اختيار تيم تحقيق قرار گرفته، تلاش براي دستگيري او ادامه دارد.جمعه‌شب سهيلا جوركش، يكي از قربانيان اسيدپاشي كه براي درمان به تهران منتقل شده است در بيمارستان فارابي براي چندين بار زير تيغ جراحان رفت تا عمل پيوند قرنيه روي چشم‌هايش انجام شود. به گفته پدرش، 2 شب قبل‌تر نيز عمل ديگري روي چشم‌هاي سهيلا انجام شده بود كه متأسفانه جواب نداده بود و به همين دليل، او براي عمل پيوند قرنيه زير تيغ جراحان رفت.

حالا بيشتر از يك‌ماه است كه پدر و مادر سهيلا همه زندگي خود را رها كرده‌اند تا به تنها خواسته‌شان كه درمان تنها دخترشان است، جامه عمل بپوشانند. پدر سهيلا در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: در همه اين مدت دخترم جانانه مقاومت كرده اما ديگر درد توانش را بريده است.

او بيشتر از يك‌ماه است كه درد دارد. مخصوصا وقتي پانسمانش را عوض مي‌كنند. با اين حال همه اميدمان اين است كه عمل‌ها جواب دهند و دخترم بتواند بينايي‌اش را به‌دست بياورد. شاهد حرف‌هاي پدر سهيلا، صداي جيغ و فرياد يا ابوالفضل سهيلاست كه از پشت تلفن به گوش مي‌رسد. پدرش ادامه مي‌دهد: دخترم طاقتش بريده و كار هر روزش شده تحمل درد، طوري كه حتي داروها هم به سختي مي‌توانند به كمكش بيايند و از دردش بكاهند.

پدر سهيلا شغل آزاد دارد اما حالا يك‌ماه است كه كار و زندگي‌اش را رها كرده تا همراه همسرش در كنار تنها دخترشان باشد. هر چند در تهران جز يك فاميل دور كسي را ندارند اما خوشحال است از اينكه خيرين به كمك‌شان آمده‌اند و نمي‌گذارند كه در پايتخت تنها بمانند. او مي‌گويد: مدتي در خانه يكي از اقوام دورمان بوديم و پس از آن هم خدا خير بدهد به خيرين كه به فكر جا و مكان براي ما هستند و نمي‌گذارند آواره شويم.

به گفته او، سهيلا تا حالا 3عمل چشم و حدود 4عمل پيوند و ترميم پوست را پشت سر گذاشته و همچنان تلاش پزشكان براي درمان او ادامه دارد. وي مي‌گويد: دخترم در جريان اسيدپاشي صدمات زيادي ديد. علاوه بر اينكه بدن و حتي پاها و كمرش سوخته، بينايي يكي از چشمانش را هم از دست داده و چشم ديگرش نيز بيش از نيمي از بينايي‌اش را از دست داده بود كه حالا بايد منتظر ماند تا نتيجه آخرين عمل جراحي مشخص شود. از چند روز پيش‌به‌خاطر سوختگي زياد صورت دخترم دچار عفونت شده بود كه همزمان با عمل پيوند قرنيه، عمل تخليه عفونت نيز انجام شد و حالا سهيلا در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان بستري است.

اما دومين قرباني اسيدپاشي‌هاي اصفهان كه مرضيه نام دارد وضعيت بهتري نسبت به سهيلا دارد. او در بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان بستري و همچنان تحت درمان است. محمدي، رئيس بيمارستان، در گفت‌وگو با همشهري مي‌گويد: تعدادي عمل جراحي روي صورت و چشمان اين زن انجام شده كه خوشبختانه وضعيت او رو به بهبودي است و مرضيه هم‌اكنون در بيمارستان بستري است.

سومين و چهارمين قربانيان اسيدپاشي نيز خوشبختانه آسيب چنداني نديده بودند و در همان روز حادثه و پس از انتقال به بيمارستان، به‌صورت سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شده بودند.

  • واكنش‌ها ادامه دارد

در همين حال واكنش مسئولان نسبت به اسيدپاشي‌هاي اصفهان ادامه دارد. در تازه‌ترين اظهارنظرها، نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اسيدپاشي در اصفهان توسط دشمنان دين و با هدف قراردادن ارزش‌هاي اسلامي و براي مخدوش كردن وحدت ملي انجام گرفته است. حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد، شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در زنجان با تأكيد بر اينكه تلاش‌هاي رئيسان 3 قوه براي شناسايي عاملان اين جنايت هولناك ادامه دارد، افزود: اسيدپاشي در اصفهان اقدامي غيرانساني به شمار مي‌رود و از سوي همگان محكوم است.

وي يادآوري كرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد اسيدپاشي در اصفهان يك اقدام سازمان‌يافته تيمي نبوده و اقدام از سوي فردي كه ضديت و معاندت با نظام اسلامي و ارزش‌هاي اسلامي داشته، انجام گرفته است.نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بنابراين شناسايي اين موضوع زمان‌بر بوده و قواي سه‌گانه نيز شناسايي مجرم يا مجرمان را در دستور كار خود قرار داده‌اند.

  • در تعقيب اسيدپاش موتورسوار

پليس كه همزمان با شروع اسيدپاشي‌هاي اصفهان تحقيقات گسترده‌اي را آغاز كرده، به سرنخ‌هايي رسيده كه نشان مي‌دهد اسيدپاشي‌ها قطعا از سوي يك نفر صورت گرفته‌ است. سرهنگ حسين‌زاده، جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان در گفت‌وگو با همشهري گفت: در اين مدت مظنوناني دستگير شده‌اند كه با اثبات بي‌گناهي، آزاد شدند. حتي فردي به‌عنوان مظنون اصلي بازداشت شد كه 3 نفر از قربانيان با ديدن چهره او گفتند كه شباهت زيادي به اسيدپاش دارد اما در ادامه، شواهدي به‌دست آمد كه نشان مي‌داد او عامل اسيدپاشي نبوده است. با اين حال تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه اسيدپاشي‌ها توسط يك نفر صورت گرفته است و سرنخ‌هايي در اين خصوص به‌دست آمده و تحقيقات براي دستگيري او ادامه دارد.

براساس اين گزارش، در مهرماه امسال 4زن در نقاط مختلف اصفهان هدف اسيدپاشي قرار گرفتند كه يكي از آنها تبعه افغانستان و 3نفر ديگر اتباع ايراني بودند. در اين ميان 2نفر از قربانيان كه صدمات بيشتري ديده بودند در بيمارستان بستري شدند و 2نفر ديگر نيز پس از درمان اوليه مرخص شدند. پليس در بررسي‌هاي خود دريافت كه اين اسيدپاشي‌ها از سوي يك نفر صورت گرفته‌ و از همان زمان تلاش براي شناسايي اسيدپاش شروع شد.

کد خبر 276614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha