۲ هفته بعد از بارش باران‌های سیل‌آسا در استان لرستان، سرانجام جسد معلم فداکار از میان گل و لای کشف شد.

حوادث

 اين معلم وقتي قصد داشت يكي از دانش‌آموزان مدرسه را به بيمارستان برساند همراه 2دانش‌آموز ديگر در سيلاب گرفتار شد و جان خود را از دست داد. اما اين حادثه چطوراتفاق افتاد و اجساد قربانيان چگونه كشف شد؟

  • سيلاب مرگبار

عصر دوشنبه 28مهرماه بود كه يكي از دانش‌آموزان مدرسه شبانه‌روزي امام جعفر صادق(ع) در بخش ويسيان استان لرستان دچار حادثه و از ناحيه پا مصدوم شد. او آنقدر درد مي‌كشيد كه خيلي زود همه بچه‌هاي مدرسه با خبر شدند اما وقتي اين خبر به گوش كاظم صفرزاده، يكي از معلمان مدرسه رسيد، او تصميم گرفت هر طور شده اين دانش‌آموز را به درمانگاه برساند. هوا ديگر تاريك شده و باران هم شروع به بارش كرده بود. آقا معلم اين دانش‌آموز را همراه با 2همكلاسي ديگر او سوار خودروي پژواش كرد تا به درمانگاه ويسيان ببرد.

آنها چند دقيقه بعد در درمانگاه بودند اما پزشك آنجا اعلام كرد چون امكانات لازم را در اختيار ندارد كاري از دستش ساخته نيست. اين در حالي بود كه پسر نوجوان از درد پا به‌خودش مي‌پيچيد و معلم مدرسه نمي‌توانست دانش‌آموزش را در چنين وضعيتي رها كند.

به همين دليل تصميم گرفت هر طور شده او را به بيمارستاني در خرم آباد برساند. بارش باران هر لحظه بيشتر مي‌شد اما چاره‌اي نبود و بايد براي درمان پاي دانش‌آموز مصدوم كاري انجام مي‌شد. آنها بار ديگر سوار ماشين شدند و به راه افتادند. وقتي به نزديكي رودخانه شورآب رسيدند رودخانه طغيان كرده بود. با وجود اين تلاش كردند از روي پل رودخانه عبور كنند اما آب آنقدر بالا آمده بود كه ناگهان پژو واژگون و اسير سيلاب شد. ديگر راننده كنترلي بر خودرو نداشت و سيلاب آنها را با خود برد.

  • كشف اجساد دانش‌آموزان

يك روز از اين حادثه مي‌گذشت و هيچ‌كس از سرنوشت معلم و 3دانش‌آموز مدرسه امام جعفر صادق(ع) ويسيان خبر نداشت. با وجود اين، گروه‌هاي امداد و نجات براي يافتن آنها دست به‌كار شدند. در همان روز اول امدادگران جسد يكي از دانش‌آموزان به نام امين قوچي را در حاشيه رودخانه كشف كردند. اين نشانه بدي بود و احتمال مرگ 3نفر ديگر را نيز تقويت مي‌كرد.

در دومين روز امدادگران بيشتري در عمليات جست‌وجو شركت كردند تا اينكه جسد 2دانش‌آموز ديگر به نام‌هاي امين رحيمي و وحيد سپهوند نيز يك كيلومتر آن طرف‌تر از محل وقوع حادثه، در ميان گل و لاي رودخانه كشف شد. چند روز از اين حادثه گذشته و مرگ معلم مدرسه براي همه مسجل شده بود اما هيچ رد و نشاني از جسد او وجود نداشت. جمعيت هلال احمر با استفاده از 300امدادگر كار جست‌وجو براي يافتن او را آغاز كرد. در اين ميان حتي چند گروه تخصصي جست‌وجوي اجساد از 4استان ديگر به ياري امدادگران لرستاني شتافتند تا شايد جسد معلم ناپديد شده كشف شود اما نتيجه‌اي به دست نيامد.

  • جسدي كنار رودخانه

14روز از اين حادثه مي‌گذشت و همچنان عمليات جست‌وجو ادامه داشت تا اينكه روز دوشنبه، دهيار روستاي حيات‌الغيب به نام نورالدين پيرحياتي همراه گروهي از افراد هنگام گشتزني در اطراف رودخانه موفق به پيدا كردن يك جسد شدند. محل پيدا كردن جنازه حدود 10متر با رودخانه فاصله داشت. بالاتنه جسد زير گل‌و‌لاي رودخانه قرار داشت و فقط پاهاي آن پيدا بود. هنوز معلوم نبود جسد كشف شده متعلق به معلم ناپديد شده است يا نه اما با حضور يكي از اقوام او در محل معلوم شد جسد متعلق به كاظم صفرزاده، معلم فداكار مدرسه است. به اين ترتيب جسد به پزشكي قانوني خرم‌آباد منتقل و ظهر ديروز بعد از برگزاري نماز ظهر عاشورا، طي مراسم باشكوهي در پلدختر به خاك سپرده شد.

  • معلم فداكار كه بود؟

كاظم صفرزاده، معلم 45ساله لرستاني از 22سال قبل به استخدام آموزش و پرورش درآمد و همه مدت خدمتش را در مدارس عشايري حضور داشت. او كه 3پسر داشت در طول مدت خدمتش در آموزش و پرورش به معلمي فداكار مشهور بود و سرانجام جانش را براي رساندن يكي از دانش‌آموزان به بيمارستان از دست داد. گودرز كريمي‌فر، مديركل آموزش و پرورش لرستان در اين‌باره مي‌گويد: اين معلم شريف با فداكردن جان خود اوج مهر و محبت معلمي را به منصه ظهور گذاشت. اين مصيبت احساسات 330هزار معلم و دانش‌آموز لرستاني را جريحه‌دار كرد.

کد خبر 276816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha