همشهری آنلاین: معاون عملیات ترافیکی پلیس راه گلستان با تأکید بر اینکه جاده‌های استان لغزنده است، گفت: هم‌اینک تردد در محورهای مواصلاتی استان گلستان به سمنان تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

زنجیر چرخ

به گزارش ایسنا، سرهنگ «علی قزلسفلو» گفت: بارش برف در محورهای کوهستانی «خوش ییلاق» و «توسکستان» قطع شده اما جاده‌ها دارای لغزندگی و مه شدید است که این مه شدید باعث کاهش شعاع دید در سطح جاده شده است.

وی یادآور شد: در شرایط حاضر تردد در محورهای مواصلاتی استان گلستان به استان سمنان با زنجیر چرخ امکانپذیر است و رانندگان باید هنگام تردد در این محورها بیشترین احتیاط لازم را داشته باشند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راه گلستان با اشاره به بارش باران در نقاط مختلف استان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش دید راننده در هنگام رانندگی و تداوم بارش باران از روزهای گذشته رانندگان، حرکت با سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند.

سرهنگ قزلسفلو به رانندگان توصیه کرد پیش از حرکت در سطح جاده‌های گلستان نسبت به اطمینان از وضعیت جاده با انجام استعلام از مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان از طریق شماره‌ی تماس 2183159 اقدام کنند و قبل از حرکت نیز نسبت به سالم بودن خودرو، به‌ویژه سیستم برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به تصادفات 24 ساعت گذشته در سطح جاده‌های گلستان تصریح کرد: در این مدت هفت تصادف جرحی و یک تصادف فوتی به وقوع پیوست که در مجموع یک نفر کشته و هشت نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ قزلسفلو خاطرنشان کرد: در این سوانح باز هم شاهد بودیم که در یک طرف تصادف، موتورسیکلت نقش داشته است که شهروندان باید دقت کنند، تردد موتورسیکلت در محورهای بارانی و لغزنده ممنوع بوده و پلیس برای حفظ جان مردم با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند.

براساس این گزارش، استان گلستان از عصر یکشنبه شاهد بارش برف و باران در ارتفاعات و محورهای کوهستانی بود به طوری که جاده‌ی «گرگان - شاهرود» از مسیر توسکستان از ساعت 17 تا 2 بامداد دوشنبه مسدود شد اما با تلاش نیروهای امدادی این مسیر باز و تردد در آن جریان دارد.

با توجه به شرایط جوی، رعایت سرعت مطمئنه، به‌همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی و اطمینان از سلامت وسیله نقلیه پیش از سفر و نیز توجه به قوانین، تضمین‌کننده‌ی سلامت سفر است.

کد خبر 276916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha