گروه اجتماعی: براساس اصلاحیه طرح حذف کنکور، برای هر رشته دروسی متناسب با آن با ضرایب خاص تعیین می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره به همشهری گفت: در نشست روز سه‌شنبه هفته گذشته کمیسیون آموزش، راهکارهای برطرف کردن ایراد شورای نگهبان به طرح حذف کنکور با حضور نماینده این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی عباسپور تهرانی فرد افزود: در این نشست وظایف کمیته ساماندهی به نحوی اصلاح شد که حالت قانونگذاری نداشته باشد.

وی با اشاره تعیین برخی از دروس با ضرایب خاص اظهار داشت: به طور مثال عربی در رشته حقوق یکی از دروس مهم است که باید ضریب خاصی برای آن در نظر گرفت، البته اینکه چه درسی دارای چه ضریبی باشد را کمیته ساماندهی تعیین خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه تغییری در اعضای کمیته ساماندهی ایجاد نشده است اظهار داشت: براساس اصلاحیه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مصوبات کمیته ساماندهی طبق اصل 60 قانون اساسی باید به تایید وزیر یا وزرا برسد.

وی افزود: این اصلاحیه برای تصویب نمایندگان به زودی در صحن علنی مجلس  مطرح می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گردهمایی رؤسای آموزش و پرورش کشور با دفاع از طرح حذف کنکور اظهار داشت: وضعیت فعلی پذیرش دانشجو به سیستم آموزش و پرورش ضربه می‌زند و این وضعیت دانش‌آموز را از مدرسه گریزان کرده و به طرف کلاس‌های کنکور سوق داده است، در حالی که طرح جدید، دانش‌آموزان را به مدارس باز می‌گرداند و منجر به ارتقاء سطح دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان خواهد شد. براساس طرح حذف کنکور که ششم خرداد به تصویب نمایندگان مجلس رسید کمیته‌ای مرکب از وزرای علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش پیش بینی شده بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ششم خرداد ماه طرح حذف کنکور را به تصویب رساندند که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد. براساس اعلام شورای نگهبان فعالیت این کمیته مغایر اصول 60 ،85 و 138 قانون اساسی است.

همچنین قرار بود برای کاهش تبعات حذف کنکور و اجرای موفق آن در کمیته ساماندهی کنکور، زیرمجموعه‌هایی با حضور کارشناسان مجرب تشکیل شود.

کد خبر 27708

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز