۳ مرد جنایتکار که پس از ربودن دختربچه ۱۲ ساله‌ای در شهرستان بناب او را به قتل رسانده بودند، در دادگاه کیفری محاکمه شدند.

حوادث گروگانگیری

2 نفر از متهمان با انكار اتهامشان، جنايت را به گردن ديگري انداختند و به دروغ‌پردازي پرداختند.صبح پنجشنبه گذشته، جلسه محاكمه 3مرد گروگانگير كه يكي از دلخراش‌ترين جنايات سال را در شهرستان بناب رقم زده بودند، در شعبه دوم دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي برگزار شد.

اين 3مرد، ظهر يكشنبه ۶ مهر امسال، دختربچه ۱۲ساله‌اي به نام زهرا بديهي را زماني كه از مدرسه‌ا‌ش به خانه برگشته بود، پس از پياده‌شدن از سرويس مدرسه ربوده و براي آزادي او درخواست ۵/۱ميليون‌ يورو كرده بودند. آنها اما ۲روز بعد از گروگانگيري، از ترس دستگيري، گروگان خود را به قتل رساندند و جسدش را در حياط خانه‌ يكي از متهمان مدفون كردند. با گذشت 5 روز از ربوده‌شدن دختر 12ساله، كارآگاهان پليس توانستند آدم‌ربايان را شناسايي و آنها را دستگير كنند. وقتي راز قتل گروگان خردسال فاش شد، جسد او از اعماق زمين بيرون كشيده شد و پرونده هر 3 متهم به اتهام مشاركت در قتل به دادگاه كيفري استان آذربايجان شرقي فرستاده شد.

ساعت 9صبح پنجشنبه گذشته جلسه محاكمه متهمان در شعبه دوم دادگاه در حالي برگزار شد كه خانواده مقتول با حضور در جايگاه درخواست قصاص كردند. پس از گفته‌هاي نماينده دادستان و درخواست قصاص خانواده زهرا، متهمان يكي بعد از ديگري در جايگاه قرار گرفتند تا از خودشان دفاع كنند. هر چند آنها در تمامي مراحل بازجويي و تحقيق مدعي شده بودند كه هنگام قتل دختربچه هر 3 نفرشان مشاركت داشته‌اند، اما در جلسه محاكمه 2نفر از آنها اتهام قتل را انكار كردند و آن را به گردن ديگري انداختند.

آنها مدعي شدند كه فقط در آدم‌ربايي نقش داشتند و در قتل دختربچه نقشي نداشتند. دفاعيات ضد‌ونقيض آنها در حالي صورت مي‌گرفت كه پيش از اين و در تمامي مراحل تحقيقات و همچنين هنگام بازسازي صحنه جرم، آنها مدعي شده بودند كه در قتل گروگانشان هر 3 نفر آنها نقش داشتند و يكي از آنها دهان دختربچه را گرفته و 2 نفر ديگر نيز 2 سر طناب را كشيده و او را به قتل رسانده بودند.

قضات دادگاه وقتي با دفاعيات ضد‌ونقيض متهمان روبه‌رو شدند، اعترافات قبلي آنها را در دادگاه خواندند اما به غير از يكي از متهمان كه اتهامش را به گردن گرفت، 2 نفر ديگر همچنان مدعي شدند كه در قتل دختربچه نقش نداشته‌اند. اين دو متهم حتي مدعي شدند كه پس از ربودن زهرا، با او رفتار خوبي داشته و حتي به وي غذا نيز داده بودند اما قضات دادگاه با رد اين ادعا، گزارش پزشكي قانوني را در دادگاه قرائت كردند كه در آن آمده بود معده دختربچه كاملا خالي بوده و او در اين مدت چيزي نخورده بود.
به اين ترتيب پس از اينكه متهمان آخرين دفاعيات خود را نيز به زبان آوردند، ختم جلسه دادگاه اعلام شد و قضات براي صدور حكم وارد شور شوند.

کد خبر 277503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha