یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیما فرهمند کارگردان نمایش ˝خانه تعطیل است˝ می‌گوید این اثر نمایشی یک درام روان‌شناختی اجتماعی است که به روابط در خانه‌هایی می پردازد که در آنها گرمای عشق تبدیل به سرمای جدایی شده است.

خانه تعطیل است

به گزارش هنرآنلاين؛ تماشاخانه استاد مشایخی (کاووسیه) این روزها میزبان نمایشی‌ست با عنوان "خانه تعطیل است" نوشته امیر عالمی با کارگردانی شیما فرهمند.

اجرای این اثر نمایش که این روزها پای تماشاگران و هنرمندان مطرحی همچون اکبر زنجانپور، محسن قصابیان و... را به این تماشاخانه باز کرده، کاری از گروه تئاتر بلوط، نمایشی است با دو بازیگر که امیر عالمی با اقتباسی از داستان "موضوع موقت" اثر جومپا لاهیری به رشته تحریر درآورده و در آن شیما فرهمند علاوه بر کارگردانی به همراه همسرش محسن بهرامی در این اثر به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

شیما فرهنمد کارگردان و بازیگر نمایش "خانه تعطیل است" درباره روند شکل‌گیری این اثر و همچنین انتخاب یک متن ایرانی برای اجرا، با اشاره به اینکه این نخستین نمایشی است که بر اساس یک متن ایرانی روی صحنه می‌برد؛ گفت: سال 91 بعد از آخرین نمایشی که در سالن انتظامی روی صحنه بردم از امیر عالمی که درماتورژ کار قبلی‌ام بود خواستم که یک متن ایرانی را برای اجرا به من پیشنهاد بدهد که او متن "موضوع موقت را به من پیشنهااد کرد و گفت که ما می‌توانیم که یک اقتباس کاملا آزاد از این متن داشته باشیم که واقعا هم یک اثر دیگر شد.

نمایش "خانه تعطیل است" نوشته امیر عالمی با کارگردانی شیما فرهمند و نقش‌آفرینی محسن بهرامی و شیما فرهمند که اجرای خود را از 18 آبان ماه آغاز کرده، تا 5 آذرماه در تماشاخانه استاد مشایخی (کاووسیه) روی صحنه خواهد بود و  هر روز ساعت 18:30 به مدت 45 دقیقه برای تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر روی صحنه می‌رود.

کد خبر 278094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha