شهردار تهران در جمع تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از سیاست‌های قطعی شهرداری تهران شفاف سازی است، از این رو پس از تبدیل سیستم حسابداری نقدی به تعهدی، برای نخستین بار در طول تاریخ شهرداری مجموعه عملکرد مالی سال 85 را به صورت شفاف و روشن در اختیار عموم قرار دادیم.

به گزارش سما، محمد باقر قالیباف در نشست ماهیانه کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی که شب گذشته در تالار گفت و گوی بوستان  به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد با بیان این مطلب گفت: زمان ورود من به شهرداری تهران، این سازمان حاشیه‌های خاص خود را داشت و این حاشیه‌ها هنوز هم وجود دارد اما در طول این مدت در شهرداری جز کارکردن به هیچ چیز دیگری فکر نکرده ام.

وی با اشاره به رویکرد محله محوری گفت: رویکرد محله محوری را در توسعه پایدار شهری اساس کار خود قرار دادیم و با تشکیل شورایاری‌ها از اظهار نظر آنها در اقدامات محلی و توسعه محلات استفاده می کنیم. به گفته شهردار تهران شورایاری‌ها در رده شورای شهر هستند و باید بیشتر از این‌ها مورد توجه قرار گیرند.

وی سپس به تاثیر IT در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حوزه IT تخصص ندارم اما اثر آن را کاملا در مدیریت خود حس کرده ام. روزی که به شهرداری آمدم حدود 84 کیلومتر فیبر نوری در شهر داشتیم اما در 20 ماه گذشته 117 کیلومتر فیبر نوری در تهران ایجاد کردیم.

قالیباف با بیان اینکه امیدواریم دولت و مجلس به مترو و اتوبوسرانی کمک کنند تا در حمل و نقل عمومی مشکلی نداشته باشیم، گفت: در طول 33 سال گذشته شهرداری تهران 95 کیلومتر مترو احداث کرده است که 45 کیلومتر مسیر کرج هم به نوعی خط مترو نیست اما امروز در شهرداری آمادگی خود را اعلام می کنم که می توانیم سالی حداقل 15 کیلومتر و حداکثر 20 کیلومتر با هزینه هر کیلومتر 55 میلیارد تومان خط مترو احداث کنیم.

وی در ادامه به نبود شبکه حمل و نقل در تهران اشاره کرد و گفت: شبکه حمل و نقل یعنی اینکه هرشهروند با پیمودن حداکثر 350 متر از مبدأ خود به یکی از ایستگاه‌های حمل و نقل از قبیل مترو، اتوبوس و تاکسی برسد و بتواند از همان جا طول، زمان و هزینه مسیر خود را مشاهده کند که از 20 ماه گذشته کار خود را در این زمینه آغاز کردیم و نخستین مسیر BRT را از پایانه دماوند تا آزادی را به زودی راه‌اندازی خواهیم کرد.

قالیباف درباره طرح تونل توحید گفت: این طرح در زمان مشخص خود آغاز شد و 2 ماه تجهیز کارگاه آن انجام شد. با توجه به اینکه نزدیک به 300 متر در طول تونل تغییر ایجاد شد اما این پروژه هم اکنون در حال اجراست و در زمان بندی مشخص شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه در خصوص گرانی مسکن که سئوال یکی از نمایندگان بود، گفت: در تهران کمبود مسکن باعث افزایش قیمت‌ها نشده است. ما در تهران منازل خالی از سکنه بسیاری داریم و تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که مالکان این منازل مالیات و عوارض بیشتری را پرداخت کنند که لایحه این موضوع در شورای شهر در حال بررسی است.

کد خبر 27826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز