زن ۶۵ ساله‌ که سابقه‌ای طولانی در سرقت و کف‌زنی در ایران و دیگر کشورها دارد، این بار در تهران دستگیر شد.

متهم

اين زن كه جميله نام دارد يكي از قديمي‌ترين مجرمان زن است كه سرقت‌هايش را از سن 14سالگي شروع كرده است.به‌دنبال وقوع سرقت‌هاي سريالي از صرافي‌ها، طلافروشي‌ها و بانك‌هاي تهران، تحقيقات پليس براي شناسايي دزدان آغاز شد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه عاملان اصلي اين سرقت 2 زن هستند؛

يكي سالخورده و ديگري جوان. شگرد آنها براي سرقت از طلافروشي‌ها اينگونه بود كه ابتدا به بهانه خريد طلا وارد مغازه‌ مي‌شدند و با انتخاب چند سرويس، از طلافروش مي‌خواستند كه همه آنها را روي پيشخوان قرار دهد. درحالي‌كه زن جوان سرگرم صحبت با فروشنده بوده و حواس او را پرت كرده بود، زن سالخورده نيز از فرصت استفاده كرده و با شگردي شبيه تردستي مقداري از طلاها را اصطلاحا كش مي‌رفت و سرقت مي‌كرد. پس از آن نيز به بهانه اينكه از هيچ‌كدام از طلاها خوشش نيامده، همراه همدستش مغازه را ترك مي‌كرد و اين در حالي بود كه طلافروش تا زمان چيدن طلاها در ويترين متوجه دزديده شدن مقداري از آنها نمي‌شد.

  • سرقت در بانك‌ها

اين همه سرقت‌هاي متهمان نبود چرا كه تحقيقات پليس نشان مي‌داد كه آنها با حضور در بانك‌ها و صرافي‌ها دست به كف‌زني از مشتريان مي‌زدند. شگرد آنها اينگونه بود كه پس از شناسايي مشتري مورد نظرشان سراغ او مي‌رفتند و با اين ادعا كه مي‌خواهند پولشان را خرد يا به ارز تبديل كنند، بسته‌هاي پول يا ارز را از آنها مي‌گرفتند. در اين ميان زن سالخورده با شگردي حرفه‌اي تعدادي از اسكناس‌ها را كف‌زني مي‌كرد و بعد مدعي مي‌شد كه اسكناس‌ها كم است و به اين ترتيب دست به سرقت از طعمه‌هايش مي‌زد و همراه همدستش از صرافي يا بانك خارج و متواري مي‌شد.

  • دزد بين‌المللي

با اين اطلاعات تحقيقات پليس براي دستگيري سارقان شروع شد. با توجه به شگرد آنها، مأموران حدس مي‌زدند كه اين افراد از مجرمان سابقه‌دار باشند. به همين دليل به چهره‌نگاري آنها پرداختند و در بررسي پرونده‌هاي موجود در بايگاني پليس توانستند زن سالخورده به نام جميله را شناسايي كنند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين زن يكي از قديمي‌ترين مجرمان طايفه فيوج است. او كه دست‌كم 8بار در ايران به اتهام سرقت دستگير شده، در ديگر كشورها نيز سابقه سرقت داشت و يك دزد بين‌المللي بود. طبق اطلاعات پليس، جميله در كشورهايي نيز عراق، كويت، لبنان، تركيه و ديگر كشورهاي منطقه نيز دست به سرقت مي‌زد و حتي از سوي پليس اين كشورها نيز بازداشت شده و به زندان افتاده بود.

با اين اطلاعات جست‌وجو براي دستگيري اين زن كه سرقت‌هايش را از 14سالگي شروع كرده بود، آغاز شد و با بررسي‌هاي انجام‌شده، مخفيگاه وي در خانه‌اي ويلايي در اطراف پايتخت شناسايي شد. 25آبان‌ماه مأموران راهي اين محل شدند و در يك عمليات ضربتي جميله را دستگير كردند. اين زن كه اعتياد شديدي به مصرف انواع موادمخدر شيشه، هروئين و ترياك دارد پس از انتقال به اداره هفدهم پليس آگاهي به ده‌ها فقره سرقت در طول يك سال گذشته در شهرهاي مختلف كشور اعتراف كرد و مدعي شد كه سرقت‌ها را با همدستي زن جواني به نام غزال كه از اقوام اوست انجام مي‌داده است. وي همچنين مدعي شد كه مردي به نام مهدي در سرقت‌ها با آنها بود تا اگر مشكلي برايشان پيش آمد، مداخله كرده و آنها را نجات دهد.

با اطلاعات به‌دست آمده از جميله، 2 همدست ديگر او نيز دستگير شدند. در تحقيقات مشخص شد كه جميله و مهدي نيز به مواد‌مخدر معتادند و هر 3 نفر آنها هنگام مصرف مواد‌مخدر با هم آشنا شده و اقدام به راه‌اندازي اين باند كرده بودند.
سرهنگ اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ارتكاب ده‌ها فقره سرقت، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش آنها را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 278377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha