«وقتی تصمیم می‌گرفتیم از یک خانه سرقت کنیم، باید این کار را انجام می‌دادیم».

حوادث سرقت

 اين بخشي از اعترافات اعضاي باند مخوفي است كه دست به سرقت از خانه‌ها مي‌زدند. اعضاي اين باند پس از ورود ناگهاني به خانه‌ها با تهديد چاقو و قمه دست و پاي ساكنان را مي‌بستند و همه اموال باارزش را به سرقت مي‌بردند.كارآگاهان پليس آگاهي تهران اواخر مرداد امسال در جريان فعاليت اين باند قرار گرفتند. شاكي آنها زن جواني بود كه مي‌گفت دزدان پس از شكستن در وارد خانه آنها شده و دست به سرقت زده بودند. اين زن ماجرا را اينطور تعريف كرد: حدود ساعت 9شب بود و در خانه سرگرم تماشاي تلويزيون بودم كه ناگهان صداي مهيبي شنيدم.

در آپارتمانمان شكست و 3جوان قوي‌هيكل وارد خانه شدند. وحشت كردم و خواستم سر و صدا كنم اما آنها تيغه چاقويشان را زير گلويم گذاشتند و با زدن گاز اشك‌آور به‌صورتم مرا به داخل يكي از اتاق‌ها بردند و دست و پايم را بستند. آنها همه طلاها و لوازم با‌ارزش خانه را دزديدند و فرار كردند و 15دقيقه بعد از فرار آنها وقتي شوهرم به خانه برگشت، مرا آزاد كرد.

  • دزد سابقه‌دار

با شكايت زن جوان تحقيقات كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران براي يافتن ردي از دزدان شروع شد. جست‌وجو براي يافتن ردي از سارقان ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان در جريان بازجويي از اعضاي يك باند زورگيري كه به‌تازگي در اسلامشهر دستگير شده بودند به اطلاعات مهمي دست‌يافتند.

اعضاي اين باند از جواني به نام علي حرف مي‌زدند كه يك باند سرقت از منزل راه‌انداخته بود و همراه همدستانش وارد خانه‌ها شده و با تهديد ساكنان خانه دست‌به سرقت از آنجا مي‌زد.اين فرضيه كه علي سردسته همان باندي باشد كه از خانه زن جوان سرقت كرده بود مطرح شد و از آنجا كه علي يك مجرم سابقه‌دار بود، تصوير او از بايگاني پليس بيرون كشيده شد. زن جوان وقتي اين تصوير را ديد تأييد كرد كه علي يكي از همان دزداني بود كه وارد خانه‌شان شده بود.

  • سرقت در شهرهاي مختلف

جست‌وجو براي دستگيري علي شروع شد. مأموران مي‌دانستند كه او يكي از افراد شرور و مجرمين سابقه‌دار منطقه اسلامشهر و رباط‌كريم است كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده است. وقتي ارتباطات اين مرد زيرنظر گرفته شد، بقيه اعضاي باند او نيز شناسايي شدند. آنها مرتضي، مجيد، كريم، علي و حميد نام داشتند كه با شناسايي مخفيگاهشان در اسلامشهر و رباط‌كريم در عمليات همزمان دستگير شدند. متهمان در بازجويي‌ها علاوه بر سرقت از خانه‌ها در مناطق مختلف تهران به ارتكاب سرقت‌هاي مشابه در شهرهاي اردبيل، ساري، بابل و شاهرود نيز اعتراف كردند. آنها گفتند كه در همه سرقت‌ها به شيوه تخريب در ورودي، وارد خانه‌ها مي‌شدند. درصورتي كه صاحبخانه نيز در خانه حضور داشت، با تهديد چاقو اقدام به بستن دست و پاي آنها كرده و سپس دست به سرقت اموال باارزش مي‌زدند.

  • سرقت از خانه عمو

در تحقيق از اعضاي اين باند مشخص شد كه آنها حتي به اقوام خود نيز رحم نمي‌كردند. يكي از مالباخته‌ها عموي سردسته باند بود كه دزدان با همين شگرد وارد خانه آنها شده و بعد از بستن دست و پاي عمو و زن‌عمو، اموالشان را دزديده بودند. آنها گفتند: وقتي قرار بود از خانه‌اي سرقت كنيم حتما بايد اين كار را انجام مي‌داديم. ما سرقت‌هاي خود را همزمان با تاريك شدن هوا انجام مي‌داديم. بيشتر خانه‌هاي ويلايي يا آپارتمان‌هاي تك‌واحدي را براي سرقت انتخاب مي‌كرديم. برايمان مهم نبود كه كسي داخل خانه هست يا نه. اين همه اعترافات متهمان نبود چرا كه در ادامه مشخص شد كه آنها علاوه بر سرقت از خانه‌ها اقدام به ده‌ها فقره زورگيري، كيف‌قاپي و گردنبند‌قاپي نيز كرده‌اند.

در واقع آنها روزها در اسلامشهر و رباط‌كريم دست به زورگيري مي‌زدند و شب‌ها براي سرقت از خانه‌ها راهي تهران مي‌شدند. اعضاي اين باند همچنين اعتراف كردند كه به‌غير از آنها 4سارق حرفه‌اي ديگر به نام‌هاي ياسر، اصغر، محمد و آرش نيز از اعضاي همين باند هستند كه اين افراد نيز در شهرستان كرج و جاده ساوه دستگير شدند.

در بازرسي مخفيگاه‌هاي متهمان مقدار زيادي لوازم مسروقه كشف شد. به‌گفته سرهنگ سعدالله گزافي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران، از آنجا كه تا‌كنون اعضاي اين باند به ده‌ها سرقت در نقاط مختلف تهران و ديگر شهرها اعتراف كرده‌اند، قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره آنها را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 280268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha