همشهری‌آنلاین: محاکمه محمد مرسی ،رئیس جمهور برکنار شده مصر و ۳۵ نفر از رهبران و اعضای ارشد گروه اخوان المسلمین این کشور امروز چهارشنبه ۲۸ آبان در دادگاه جنایی قاهره برگزار می شود .

mohammad morsi

منابع قضایی مصر اعلام کردند :جلسه دادگاه جنایی برای رسیدگی به پرونده محمد مرسی ،رئيس جمهور پيشين مصر و 35 تن دیگر از رهبران و اعضای گروه اخوان‌المسلمین به اتهام جاسوسی ، همکاری با گروه‌های خارجی و آسیب‌زدن به منافع ملی کشور امروز در دادگاه جنایی قاهره واقع در آکادمی پلیس از سرگرفته می‌شود .

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پایگاه خبری محیط از قاهره ، پس از برکناری محمد مرسی از مقام ریاست‌جمهوری مصر در اواخر ژوئن سال 2013 ،دستگاه قضایی مصر گروه اخوان‌المسلمین را در فهرست گروه تروریستی قرار داد و همه فعالیت‌های این گروه در سراسر مصر به طور کامل متوقف شد .

محمد مرسی و شمار زیادی از رهبران بلند پایه گروه اخوان‌المسلمین پس از آن تحت تعقیب دستگاه قضایی مصر قرار گرفتند و بازداشت و زندانی شدند.

روند رسیدگی به پرونده مرسی و رهبران این گروه اسلامی در دادگاه جنایی قاهره تاکنون چندین بار به علل گوناگون به تعویق افتاده‌است .

کد خبر 278451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha