همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران، از ابلاغ ممنوعیت کاشت چمن به مناطق ۲۲ گانه خبر داد.

به گزارش مهر، علی محمد مختاری در اين باره افزود: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران قرار گرفته و به مناطق 22 گانه پایتخت نیز ابلاغ شده، کاهش کاشت چمن در این مناطق است.

به گفته وی، چمن‌کاری به علت هزینه بالایی که دارد از یکسو و از سوی دیگر به خاطر نیاز آبی‌ بالا به هیچ عنوان برای تهران مناسب نیست بنابراین حذف و کاهش کاشت چمن در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران اظهار داشت: استفاده از گیاهان پوششی و گیاهانی که نیاز کمتری به مصرف آب دارند از جمله درختان به ویژه درختانی از گونه‌های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

مختاری تصریح کرد: البته بهتر است این گونه‌ها از گونه‌های بومی پایتخت باشند چرا که گونه‌های بومی امتحان خود را در سازگاری با شرایط اقلیمی و آب و هوایی این کلانشهر پس داده‌اند.

وی افزود: البته این دستورالعمل بیش از 5 سال است که به صورت بخشنامه به مناطق 22 گانه ابلاغ شده و این مناطق اجازه کاشت چمن جدید را ندارند.

مختاری یادآور شد: در این دستورالعمل حتی چمن هایی که در مساحت قابل توجهی در سال‌های گذشته کاشته شده‌اند را نیز بایستی با توسعه کاشت درخت، درختچه و دیگر گونه‌های گیاهی در داخل چمن کاری محدود کرد.

وی گفت: در حقیقت در 5 سال اخیر چمن کاری تنها به صورت موردی و یا به صورت نوار سبز بوده و چمن کاری گسترده و در مساحت های بزرگ نداشته ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تاکید کرد: در این دستورالعمل روش آبیاری درختان هم مشخص شده و بایستی به صورت آبیاری قطره ای و مکانیزه باشد تا در مصرف آب برای آبیاری درختان و درختچه ها نیز صرفه‌جویی شود.

کد خبر 279452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha