عضو هیأت رئیسه فراکسیون مجلس از بازدید برخی اعضای این فراکسیون از جنگل ابر در هفته آینده خبر داد.

جنگل ابر

مهرداد بائوج لاهوتي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: قرار است اعضاي فراكسيون محيط‌زيست مجلس به‌عنوان حكم پادرمياني كرده و اختلاف بين متقاضيان ساخت جاده در جنگل ابر و طرفداران و مسئولان محيط‌زيست كه مخالف ساخت اين جاده هستند را بر طرف كند.

به گفته وي، به همين منظور هفته آينده تعدادي از اعضاي فراكسيون كه اينجانب يكي از آنها هستم از نزديك موقعيت منطقه و اين جاده را بررسي خواهيم كرد. عضو هيأت رئيسه فراكسيون محيط‌زيست مجلس در پاسخ به اينكه وقتي نمايندگان مردم آنقدر با هم رو در بايستي دارند كه برخي اعضاي فراكسيون كه بايد حامي محيط‌زيست باشند بدون اطلاع از محتواي نامه مورد درخواست متقاضيان ساخت جاده آن را امضا مي‌كنند چگونه مي‌توان انتظار داشت به‌عنوان حكم به درستي عمل كنند، اظهار داشت: نمي‌توان اشتباه عده‌اي را به پاي همه نمايندگان عضو فراكسيون محيط‌زيست نوشت و نظر فراكسيون را نمي‌توان تنها براساس تعدادي امضا كه گاهي بدون مطالعه بوده ارزيابي كرد.لاهوتي تصريح كرد: به مردم قول مي‌دهيم كه اجازه ندهيم ارزش‌هاي اين جنگل منحصر به فرد براي ساخت جاده ناديده گرفته شود.

  • درخواست تشكل‌ها براي جلوگيري از تخريب جنگل ابر

همزمان با قول عضو فراكسيون محيط‌زيست مجلس شوراي اسلامي مبني بر پادرمياني براي حفاظت از جنگل ابر، شماري از تشكل‌هاي زيست‌محيطي كشور با امضاي طوماري خطاب به رئيس‌جمهور از وي خواستند جنگل ابر به منطقه حفاظت‌شده ارتقا داده شود. ارتقاي اين جنگل بي‌نظير به منطقه حفاظت‌شده باعث مي‌شود هيچ دستگاه و سازماني نتواند در آن دخل و تصرف يا فعاليت عمراني كند. ارتقاي جنگل ابر كه از چند سال پيش مطرح بود متأسفانه به‌دليل اهمال مسئولان سازمان حفاظت محيط‌زيست و سازمان جنگل‌ها و مراتع در ح د حرف باقي ماند. اكنون تشكل‌هاي زيست‌محيطي در كنار كارشناسان و مخالفان ساخت جاده در جنگل ابر از حسن روحاني خواسته‌اند مانع تخريب يكي از ارزشمندترين لكه‌هاي جنگلي جهان شود.

کد خبر 279825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha