همشهری آنلاین: ده‌ها پرواز شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بار دیگر روز پنجشنبه به علت اعتصاب خلبانان این شرکت لغو شد. این یازدهمین بار است که خلبانان این شرکت دست به اعتصاب می‌زنند.

Lufthansa

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، از آوریل گذشته تا کنون این یازدهمین بار است که خلبانان شرکت آلمانی لوفت هانزا در اعتراض به نظام بازنشستگی خود دست به اعتصاب زده‌اند. جنبش اعتراضی خلبانان لوفت هانزا روز پنجشنبه فقط پروازهای مسافت طولانی و باربری این شرکت را تحت تاثیر قرار داد.

مسئولان لوفت هانزا به علت اعتصاب خلبانان این شرکت مجبور شدند روز پنجشنبه در مجموع بیش از چهل پرواز بین المللی که عمدتا مقصد یا مبدا آنها آمریکا و آسیا بودند ، لغو کنند. شرکت لوفت هانزا فهرست پروازهای لغو شده را در پایگاه اینترنتی خود قرار داده است.

جنبش اعتراضی جدید در لوفت هانزا که از ساعت سه صبح روز پنجشنبه به وقت محلی ( دو به وقت گرینویچ) آغاز شد نیمه شب امشب به پایان خواهد رسید. خلبانان شعبه جرمنوینگز Germanwings که خدمات ارزان قیمت هوایی ارائه می کند و همچنین خلبانان پروازهای با مسافت کوتاه و متوسط در این اعتصاب دخیل نخواهد بود.

اتحادیه خلبانان ورینیگونگ کاکپیت که پنج هزار و چهارصد خلبان شرکت لوفت هانزا در آن عضویت دارند، قصد دارد با فشار بر مقامات شرکت لوفتهانزا آنان را وادار کند به خلبانان اجازه دهند در سن پنجاه و پنج سالگی بازنشسته شوند. اتحادیه خلبانان شرکت لوفت هانزا برای تامین هزینه‌های این تدبیر، طرحی هم ارائه کرده است

کد خبر 280087

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha