آنکارا- ایرنا: رسانه‌های ترکیه گشایش دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی در تهران را بطور گسترده‌ای بازتاب داده و به نقل از خبرگزاری آناتولی این کشور نوشتند:

turkey news

علی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تقویت همکاری‌های حرفه ای میان رسانه‌های کشورهای اسلامی را یک ضرورت دانست.

خبرگزاری 'آناتولی' به عنوان خبرگزاری رسمی ترکیه مراسم آغازبکار و اختتامیه این نشست را منعکس کردند و علاوه بر آن رسانه‌های نوشتاری، پایگاه‌های اینترنتی خبری تصویری و نیز برخی شبکه‌های تلویزیونی ترکیه نیز اخبار این اجلاس را پوشش دادند.

آناتولی با اشاره به برگزاری دهمین نشست وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در تهران سخنان آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران و  ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاریهای اسلامی در مراسم افتتاحیه نشست را بطور گسترده ای بازتاب داد.

به نوشته آناتولی، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت همکاریهای حرفه ای بین رسانه های کشورهای مسلمان را یک ضرورت خواند و گفت: کشورهای مسلمان می باید صاحب یک آژانس خبری مشترک باشند.

آناتولی همچنین یک مصاحبه اختصاصی با وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران نیز انجام داده و نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد ایران گفته است که در نتیجه تلاش های رسانه های غربی، دامنه تفرقه افکنی و ایجاد اختلافات میان جوامع اسلامی افزایش یافته است.

به نوشته آناتولی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی از مسلمانان خواستار تلاش برای وحدت شد و گفت: مسلمانان می باید در مرحله نخست در زمینه سیاسی اختلافات خود را کنار گذاشته و در حول اهداف مشترک گردهم بیایند.

آناتولی افزود: جنتی با تاکید بر تاثیر گسترده رسانه ها در همکاری کشورهای اسلامی خواستار همکاری های بیشتر رسانه‌ای بین کشورهای اسلامی شد.

جتنی در زمینه ایفای نقش رسانه ها در حل مسایل مختلف منطقه ای گفت: کشورهای عراق، افغانستان و سوریه با مسایل مختلفی مواجه هستند و در این کشورها درگیری با گروههای افراطی و تروریست ادامه دارد. همکاریهای رسانه ای یکی از گامهای مهم در مبارزه با گروههای افراطی و تروریست است و رسانه ها امکان ایفای نقش بسیار مهمی در این مبارزه را دارا هستند.

به نوشته این خبرگزاری جنتی مساله فلسطین و جنایات وحشیانه اسراییل علیه مردم مظلوم فلسطین را اولویت نخست جهان اسلام است. مساله فلسطین ابعاد سیاسی، اقتصادی، اطلاع رسانی و رسانه ای دارد و برای افشای جنایان اسراییل امروزه می باید از رسانه ها بهره بگیریم.

به نوشته آناتولی، ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی نیز نشست تهران را بسیار مفید خواند و گفته است، در این اجلاس در زمینه اهمیت رسانه ها در مسایل مبتلابه کشورهای اسلامی بحث و تبادل نظر و مقرر شد که کشورهای عضو سازمان در زمینه سرمایه گذاری در زمینه رسانه ای گام های اساسی بردارند.

کد خبر 280097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha