همشهری آنلاین: آیت الله سیستانی از تغییرات اخیر در سازمان‌های امنیتی و نظامی عراق حمایت و بر لزوم دقت در این تغییرات تاکید کرد.

آیت الله سیستانی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، آیت الله سیستانی تاکید کرد: پیشروی نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب باید با احتیاط باشد زیرا دشمن ممکن است از هر فرصتی برای تکرار تجربه قبلی استفاده کند.

امام جمعه کربلا: شهرها را در اربعین تخلیه نکنید

امام جمعه کربلا در خطبه های روز جمعه خود در صحن حسینی، به اهالی شهرهایی که در خطر حمله و تجاوز داعش قرار دارند، توصیه کرد که این شهرها را تخلیه نکرده بقدر کفایت و بصورت متناوب در اربعین حسینی برای زیارت راهی کربلا شوند.

به گزارش ایرنا، شیخ احمد الصافی امام جمعه کربلا که سهل انگاری و غفلت در برابر دشمن در این ایام را باعث بروز مشکلات بزرگی در آینده دانست، بر ضرورت حفظ دستاوردها و پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق بر گروههای تروریستی تاکید کرد.

شیخ احمد الصافی همچنین از مسوولان استان کربلا خواست تا در خصوص حمل و نقل زائران اربعین اهتمام ویژه داشته، در امور نقل و انتقال زائران تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

امام جمعه امروز کربلا، همچنین از مقامات کربلا خواست تا در خدمت گذاری به زائران اربعین کوتاهی نکنند.

ائمه جمعه کربلا در نماز جمعه این شهر، نظرات و دیدگاهها و توصیه های مرجعیت عالی دینی به ویژه 'آیت الله سیستانی' را ابلاغ می کنند.

دولت عراق امسال پیش بینی کرده است که حدود 15 میلیون شیعه از عراق و سراسر جهان برای زیارت اربعین از 10 تا 23 ماه صفر وارد کربلای معلی می شوند.

همچنین براساس پیش بینی ها، بیش از یک میلیون زائر از ایران راهی کربلا خواهد شد.

هم اکنون مبادی ورودی عراق، به ویژه مرزهای زمینی در 'چذابه' و 'مهران' و 'شلمچه' مملو از جمعیت مشتاقی است که برای عزیمت به کربلا در این نقاط تجمع کرده اند.

کد خبر 280128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha