شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

شهردار تهران با بیان اینکه امروز که در قدرت هستیم با دنیا حرف می‌زنیم اما باید باورمان شود که مشکلات اقتصادی ما پشت میز مذاکره حل نمی‌شود، گفت: همه مدیران در هر سطحی باید بدانیم که حل مشکلات ما در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنسوی آب و سر میز مذاکره نیست. هرکسی به بیرون از کشور برای حل مشکلات نگاه داشته باشد محکوم به شکست است.


به گزارش تهران سما، محمدباقر قاليباف طي سخناني در اجتماع بزرگ رزمندگان اسلام كه در مشهد مقدس برگزار شد، بر ضرورت وحدت در جامعه تأكيد كرد و گفت: امام‌خميني(ره) همواره در سخنراني‌ها و بيانيه‌هاي خود بر وحدت جامعه تأكيد داشتند. آمريكايي‌ها روزي موفق مي‌شوند كه بتوانند وحدت ما را در داخل به هم بزنند. اين وحدت براي همه جامعه است اما بچه‌هايي كه دلداده و تربيت شده فرهنگ انقلاب هستند در اين حوزه وظيفه بيشتري دارند.

شهردار پايتخت يادآور شد: ما نيازمند گذشت، محبت، برادري، صبر و حلم هستيم و نياز داريم در بسياري از شرايط خون‌دل بخوريم اما نا‌اميد نشويم و اين وحدت را حفظ كنيم. البته اين روشن است كه وحدت در نظام اسلامي حول ولايت موضوعيت دارد و هر وحدتي به دور از خيمه ولايت، تفرقه است.

توسعه درون‌زا

محمدباقر قاليباف در ادامه تصريح كرد: ما بايد به سمت وحدت حول محور ولايت حركت كنيم و بدانيم پيشرفتي مي‌تواند ما را در اين كشور به عزت برساند و روزبه‌روز ما را عزتمند‌تر كند كه اساس اين پيشرفت و توسعه در كشور درون‌زا باشد و نه بيرون‌زا.

فرمانده لشكر 5 نصر در دوران دفاع‌مقدس تأكيد كرد: چند سال قبل وقتي مقام معظم رهبري در مراسم ۱۴خرداد دشمنان نظام اسلامي را تبيين كردند و آمريكا را در رأس دشمنان قرار دادند، فرمودند مبارزه با آمريكا يعني كار، كار و كار. بايد اميد و باور داشته باشيم كه در كار خود پيروز هستيم و سختي‌ها نبايد ما را از تلاش باز بدارد.وي همچنين اظهار داشت: تنها تئوري‌هاي اقتصادي مشكلي از ما حل نمي‌كند، البته كه ضروري است تجربه، علم، تدبير و درايت نيز وجود داشته باشد. بايد اين باور ما شود تا خير و بركت بيايد و در مشكلات اقتصادي ما هم گشايش حاصل شود.

كار فرهنگي براي خدا

قاليباف با بيان اينكه مهم‌ترين و اساسي‌ترين موضوع براي پيروزي نهايي كشور و مقابله با دشمنان در داخل و خارج آن است كه منطبق بر سنت‌هاي الهي حركت كنيم، تصريح كرد: دليل اينكه در كارهاي فرهنگي موفق نيستيم آن است كه امروز اكثر قريب‌به‌اتفاق كارهاي فرهنگي در كشور به پيمانكاري فرهنگي تبديل شده است. حتي وقتي بچه حزب‌اللهي‌هاي ما مي‌خواهند كار فرهنگي كنند، اين كار را به‌صورت پيمانكاري انجام مي‌دهند يعني نيت اين است كه به‌نوعي مشكل خود را حل كرده و در ضمن مشكل جامعه را نيز حل كنند. مطمئن باشيد سنت‌هاي الهي در اين است كه در اين شرايط نه مشكل خود آنها حل مي‌شود و نه مشكل جامعه. اين در حالي است كه بايد براي خدا، دين و تربيت جامعه اسلامي كار فرهنگي انجام دهند. وي در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: امروز نظام اسلامي با عزت، سربلندي، قدرت، درايت و همچنين با هدايت، دقت نظر، كياست و سياستي كه رهبر معظم انقلاب به‌كار برده‌اند خار چشم دشمنان اسلام است؛ چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند، نظام اسلامي يك قدرت بزرگ و تأثيرگذار در منطقه به‌شمار مي‌رود. محمدباقرقاليباف تأكيد كرد: نظام اسلامي نه‌تنها يك قدرت تأثيرگذار، بلكه قدرتي تصميم‌گير در منطقه است و بدون اراده و خواست ايران اتفاقي در منطقه رخ نمي‌دهد، از اين‌رو جمهوري اسلامي يك قدرت تأثيرگذار در مسائل جهاني است.

به بركت دفاع مقدس

فرمانده لشكر 5نصر در دوران دفاع‌مقدس در ادامه با بيان اينكه ما روزهاي سخت دفاع‌مقدس را ديديم اما شرايط ما با بسياري از جوانان امروز متفاوت است، گفت: امروز با افتخار مي‌گوييم كه در نوار غزه موشك ۱۴۰كيلومتري شليك شده است. اين در حالي است كه نبايد فراموش كنيم ما تا اواسط جنگ توپ ۲۰كيلومتري هم نداشتيم. در اواخر جنگ خط آتش ما تعداد محدودي قبضه خمپاره۱۲۰ داشت و برد آن ۵ كيلومتر جلوي خاكريز بود. ما تا اواسط جنگ آتش نداشتيم و حتي خمپاره‌اي كه دراختيار داشتيم، براي 2روز اول بود و بعد از آن جيره‌بندي مي‌شد.

وي خاطرنشان ساخت: همه ما و حتي آنهايي كه در داخل و خارج از كشور به هر دليلي نمي‌خواهند تسليم فرهنگ جهاد و شهادت شوند باور دارند عظمت و قدرتي كه نظام اسلامي در منطقه و دنيا پيدا كرده به بركت دفاع‌مقدس است. آمريكا و استكبار اگر قادر باشند دشمنان و مخالفان خود را حذف كنند، حاضر نيستند حتي يك دقيقه با آنها حرف بزنند اما آنها ناگزير هستند كه بنشينند و حرف بزنند، چون قدرت ما را ديده‌اند. اين توليد قدرت ملي، عظمت و عزت به بركت دوران دفاع‌مقدس و خون شهداست و برخاسته از آن انديشه، جهان‌بيني و باوري است كه اين ملت به فرهنگ عاشورا و سنت‌هاي الهي دارند.

محمدباقر قاليباف با تأكيد بر ضرورت بستر‌سازي‌ براي حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف، گفت: گاهي وقتي از اقتصاد سخن مي‌گوييم، همه منتظر هستيم تا دولت اقتصاد را حل كند اما آيا در زمان دفاع‌مقدس اگر مردم منتظر بودند كه دولت و ارتش جنگ را حل كند در جنگ به پيروزي مي‌رسيديم؟ بنابراين مردم بايد احساس كنند در مسائل اقتصادي و فرهنگي خودشان در ميدان حضور دارند و مسائل را حل كنند. از ديگرسو دولتمردان نيز بايد اين كار‌ها را به مردم بسپارند، نه اينكه همه كار‌ها را در اختيار خود نگه داشته باشند.

کد خبر 280195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha