همشهری آنلاین: تولیت عتبه مقدس حسینی، همایش اربعین را بزرگ‌ترین گردهمایی آرام و صلح‌آمیز جهان خواند و گفت: زائران به حرکت صلح‌آمیز و شجاعانه خود ادامه می‌دهند، هر چند از سوی گروه‌های معاند و دست‌پرورده آمریکا فراوان تهدید شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ مهدي كربلايي توليت عتبه مقدس حسيني در ديدار مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، خواستار ارائه آموزش فرهنگ اسلامي صحيح به عزاداران حسيني شد.

وي در ادامه با اشاره به راهپيمايي پرشور اربعين حسيني كه شكوه آن امسال بيش از سال‌هاي گذشته بوده است، گفت: اين همايش بزرگ‌ترين گردهمايي آرام و صلح‌آميز در همه كشورهاي جهان است.

نماينده آيت‌الله سيستاني و امام جمعه كربلا افزود: رسانه‌ها جمعيت فعلي در ايام اربعين را بيش از سه برابر اجتماع ساليانه حجاج بيت‌الله الحرام در مكه مكرمه دانسته‌اند و البته بايد بدانند كه زائران به حركت صلح‌آميز و شجاعانه خود ادامه مي‌دهند، هر چند از سوي گروه‌هاي معاند و دست‌پرورده آمريكا فراوان تهديد شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين كربلايي با بيان اينكه جمعيت راهپيمايي‌كننده در مسيرهاي مختلف از كشورهاي خارجي بيش از سه برابر سال‌هاي گذشته افزايش يافته است، ابراز كرد: ملت عراق در پذيرايي از اين جمعيت، سنگ تمام گذاشتند به طوري كه در شهر ناصريه سفره‌اي را به طول ۱۵ كيلومتر براي اطعام زائران پهن كردند.

وي همچنين بر آموزش فرهنگ اسلامي صحيح به عزاداران حسيني تأكيد كرد و افزود: وضع فرهنگي نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر شده است و ما هم به نوبه خود تلاش كرديم كه در مسير پياده‌روي اربعين، اقامه نماز جماعت را در موكب‌ها با دعوت از حوزه علميه نجف برگزار و به سؤال‌ها و پرسش‌هاي مراجعه‌كنندگان پاسخ دهيم.

امام جمعه كربلا با بيان اينكه كار فرهنگي ضروري است اما نياز به صبر و برنامه‌ريزي بلندمدت دارد، گفت: خوشبختانه جلوي برخي از بدعت‌هايي كه از سوي دشمن هدايت مي‌شد را گرفتيم و آن را به يك فرصت تبديل كرديم.

کد خبر 280377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha