همشهری‌آنلاین: دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی درباره گفت‌وگوهای سه جانبه بغداد اعلام کرد:

دو طرف آمریکایی و ایرانی بر وحدت و استقلال عراق و عدم دخالت در مسائل عراق و پشتیبانی از دولت نوری مالکی برای مقابله با تروریسم و پیگرد افراد مخالف قانون و اصلاح اوضاع اقتصادی کشور و رفاه مردم، تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، علی دباغ سخنگوی رسمی دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، به تشریح دیدار مقامات آمریکایی و ایرانی و عراقی در بغداد درباره عراق پرداخت.
در این بیانیه آمده است: در پاسخ به دعوت دولت جمهوری عراق، دومین دور مذاکرات سه جانبه کشورهای عراق و آمریکا و ایران اسلامی در تاریخ 24/7/2007 برگزار شد.
این دور مذاکرات با سخنان نوری مالکی نخست‌وزیر عراق آغاز و سپس چندین جلسه کاری برگزار شد.
هیئت عراق به ریاست هوشیاری زیباری وزیر امور خارجه ایران، هیئت ایرانی به ریاست کاظمی قمی سفیر ایران و هیئت آمریکایی به ریاست رایان کراکر سفیر آمریکا در عراق بود.
بر اساس این بیانیه، این دور مذاکرات در جو مناسب و مثبت و عمیق و شفاف و با جدیت بیشتر از دورهای قبل برگزار شد که این امر نزدیکتر شدن به راه‌حل‌ها را تسهیل کرد.
دو طرف آمریکایی و ایرانی بر وحدت و استقلال عراق و عدم دخالت در مسائل عراق و پشتیبانی از دولت نوری مالکی برای مقابله با تروریسم و پیگرد افراد مخالف قانون و اصلاح اوضاع اقتصادی کشور و رفاه مردم، تاکید کردند.
دو طرف بر پشتیبانی از دولت عراق برای برقراری امنیت و همچنین برقراری روابط قوی و مستحکم با کشورهای همسایه و منطقه و جهان تاکید کردند.
هیئت آمریکایی و ایرانی پشتیبانی خود را از پیشرفت روند دمکراسی در عراق اعلام کردند.
این دور مذاکرات با تشکیل کمیسیون امنیتی سه جانبه برای مشکلات خاتمه یافت که این کمیسیون وظایف ذیل را بر عهده دارد:
1 - همکاری برای مقابله با تروریسم و گروهکهای تروریستی در عراق
2 - پشتیبانی از دولت عراق برای برقراری امنیت در سراسر این کشور و پیگرد افراد مخالف قانون
3 - حفاظت از مرز عراق - ایران و کنترل آن و جلوگیری از نفوذ عناصر تروریست در عراق و همکاری برای تحکیم هر چه بیشتر امنیت.
کد خبر 28046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز