۱۰ روز بعد از اسیدپاشی به مدیر بیمارستانی در تهران، عاملان این حادثه جزئیات بیشتری از این ماجرا را بازگو کردند و گفتند که قصد داشتند ۲پزشک دیگر را نیز طعمه اسیدپاشی قرار دهند.

متهم

يكشنبه هفته گذشته در شرايطي كه خبر اسيدپاشي به مدير بيمارستان ضيائيان تهران در صدر اخبار حوادث قرار گرفته بود، عاملان اين حادثه كه پزشكي 40ساله و برادرزاده 21ساله‌اش هستند بازداشت شدند. آنها با تعقيب دكتر سيامند انوري در نزديكي خانه‌اش روي وي اسيدپاشيده و گريخته بودند اما تحقيقات گروه‌هاي ويژه پليس موجب دستگيري‌شان شد.

پزشك 40ساله كه از همكاران دكتر انوري است نقشه اسيدپاشي را طراحي كرده بود. او از يك هفته قبل با پرداخت پول به برادرزاده‌اش از او خواسته بود يك دستگاه موتورسيكلت پولسار و مقداري اسيد تهيه كند تا با استفاده از آن يكي از همكارانش را تنبيه كند. او گفته بود دكتري به نام انوري او را از مسئوليت هايش در بيمارستان بركنار كرده و حتي باعث شده عضويت اودر هيأت علمي دانشگاه علوم پزشكي لغو شود.

به اين ترتيب پسر جوان كه ترم آخر رشته مهندسي نفت را در يكي از دانشگاه‌هاي معتبر مي‌گذراند قبول كرد تا در گوشمالي همكار عمويش با او همدست باشد. با دستگيري متهمان و آغاز بازجويي‌هاي مقدماتي 2متهم اتهام ضرب و جرح عمدي به وسيله اسيدپاشي و اخلال در نظم عمومي را پذيرفتند. طراح اين حادثه اختلافات 4ساله‌اش با دكتر انوري را پيش كشيد و گفت به همين دليل اين نقشه را طراحي كرده است اما برادرزاده‌اش كه دانشجو بود گفت چون عمويش از او كمك خواست به او كمك كرد.

  • تحقيقات محرمانه

با وجود اعترافات متهمان، حسين پور، بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي كه رسيدگي به اين پرونده را برعهده دارد به‌دنبال كشف ابعاد ديگري از اين حادثه بود. به همين دليل در چند جلسه فشرده متهمان تك‌تك تحت بازجويي قرار گرفتند تا اينكه آنها ظهر ديروز در تازه‌ترين اظهارات‌شان جزئيات بيشتري از اسيد‌پاشي روي مدير بيمارستان ضيائيان را بازگو كردند.

  • افشاي نقشه 2 اسيدپاشي ديگر

صبح ديروز مثل جلسه‌هاي بازجويي قبلي 2متهم به‌طور جداگانه از بازداشتگاه پليس آگاهي به دادسراي امور جنايي منتقل شدند. ابتدا پزشك 40ساله تحت بازجويي قرار گرفت. او گفت: «اختلافي كه درباره مسائل كاري با دكتر انوري داشتم باعث شد دست به اين كار بزنم. من تحمل بعضي رفتارهاي دكتر انوري و بعضي ديگر از همكارانم را نداشتم.

در اين مدت خيلي تلاش كردم كه اين مشكلات را برطرف كنم اما نتوانستم، تصميم گرفتم راه ديگري را انتخاب و آنها را تنبيه كنم. » متهم ادامه داد: «علاوه بر دكتر انوري قصد داشتم روي 2نفر ديگر از همكارانم كه احساس مي‌كردم با انوري همدست هستند اسيد بپاشم. مي‌خواستم آنها را بترسانم چون فكر مي‌كردم اگر من از عضويت در هيأت علمي دانشگاه اخراج شدم نتيجه رفتار آنها بود. »

  • استفاده از شوكر الكتريكي

يكي از نكات مجهول پرونده ضربه شيئي نوك تيز بود كه پيش از پاشيده شدن اسيد به دكتر انوري به پيشاني او برخورد كرده بود. متهم در بازجويي‌هاي ديروز اين ماجرا را به‌طور كامل توضيح داد و گفت: «قبل از اينكه برادرزاده‌ام اسيد را بپاشد با وسيله‌اي دفاعي به سوي دكتر انوري شليك كردم.» وي ادامه داد:«‌وسيله‌اي شبيه به شوكر الكتريكي داشتم كه از آن چيزي شبيه ميخ شليك مي‌شد كه برد آن حدود 15متر است.

من هم ابتدا از اين وسيله استفاده كردم و ميخ آن به پيشاني دكتر انوري برخورد كرد و در ادامه با او درگير شدم. » هرچند اين متهم تاكنون براي طراحي و اجراي نقشه اسيدپاشي ابراز ندامت نكرده بود اما در بازجويي‌هاي ديروز گفت از كاري كه كرده پشيمان است. او درحالي‌كه سرش را پايين انداخته بود گفت:« مي‌دانم كاري كه انجام داده‌ام درست نبود، به همين دليل از كرده‌ام پشيمانم و دنبال فرصتي هستم تا از دكتر انوري رضايت بگيرم. » به‌دنبال اظهارات تازه اين متهم برادرزاده‌اش تحت بازجويي قرار گرفت اما اظهارات او مثل گذشته بود. او گفت چون به حرف‌هاي عمويش اعتقاد داشت دست به اين كار زده است.

در پايان جلسه بازجويي ديروز بازپرس حسين پور درباره تازه‌ترين يافته‌ها درخصوص اين پرونده به خبرنگار همشهري گفت:« براساس نتايج آزمايشگاه مايعي كه روي دكتر انوري پاشيده شده اسيد سولفوريك است اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد رقيق شده بود. »وي همچنين درباره گذشته طراح اين حادثه گفت: «اعترافات اين پزشك در شرايطي است كه بررسي سوابق او نشان مي‌دهد وي بارها بيماران نيازمند را به‌طور رايگان جراحي كرده است و در طرح‌هاي مختلف پزشكي در مناطق محروم كشور مشاركت داشته است. با اين حال وي و برادرزاده‌اش اتهام‌شان مشاركت در ايراد ضرب و جرح است و تحقيقات از آنان همچنان ادامه خواهد يافت. »

کد خبر 280509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha