جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه سیاسی: دولت‌های اروپایی به کنگره آمریکا هشدار داده‌اند قانون جدید نهاد قانونگذاری این کشور در جهت افزایش تحریم‌های ایران موجب وارد آمدن زیان به شرکت‌های اروپایی سرمایه‌گذار در ایران می‌شود

و این موضوع می‌‌تواند بر روند اتحاد اروپا و ایالات متحده درباره برنامه هسته‌ای ایران تأثیر گذارده و موجب برانگیختن مناقشات میان طرفین در سازمان تجارت جهانی شود.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز دیپلمات‌های فرانسه، آلمان و انگلیس در حال اعمال فشار بر کنگره آمریکا برای جلوگیری از تصویب قانونی هستند که بر اساس آن، ایالات متحده باید تحریم‌هایی را بر ضد شرکت‌هایی که در بخش انرژی ایران بیش از 20 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنند، اعمال کند.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی با اشاره به حمایت اتحادیه اروپا از موج تازه تحریم‌های شورای امنیت بر ضد ایران گفت: این یک تناقض است که شرکت‌های هدف افزایش تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران، از کشورهایی باشند که برای تقویت تحریم‌ها بر ضد ایران در شورای امنیت تلاش می‌کنند.

به گزارش این روزنامه دیپلمات اروپایی دیگری افزود: مجلس نمایندگان آمریکا درباره این طرح در پاییز امسال تصمیم خواهد گرفت و چنانچه این نهاد بر نگاه کنونی خود اصرار کند، این موضع، نقض قوانین سازمان تجارت جهانی است و ما آنرا نخواهیم پذیرفت.

شرکت انگلیسی- هلندی شل، شرکت توتال فرانسه و شرکت رپسول اسپانیا از جمله شرکت‌هایی هستند که پیش از این از جانب آمریکا برای خودداری از سرمایه‌گذاری در بخش نفت‌ و گاز ایران تحت فشار بودند و در صورت تصویب این طرح از جانب کنگره آمریکا، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

کد خبر 28112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز