قرار است تا پايان سال تمام 3هزار اتوبوس گازسوز تهران از نظر ايمني اتوبوس تست شوند. به گفته پيمان سنندجي، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران، 613دستگاه اتوبوس شركتي و ١٧٥٢دستگاه اتوبوس بخش خصوصي تاكنون مورد بازبيني و تست قرار گرفتهاند و مخازني كه عمر مفيد آنها به اتمام رسيده بود نيز بهمنظور معدوم شدن به اداره كل استاندارد تحويل داده شده است.
در حال حاضر روزانه بين 20 تا 30 دستگاه اتوبوس مورد تست قرار ميگيرند كه با توجه به اينكه 3هزار دستگاه اتوبوس شهر نيازمند بازبيني تست مخازن هستند، 2ماه آينده تست تمامي مخازن اتوبوسهاي گازسوز به اتمام خواهد رسيد. سنندجي خاطرنشان كرد: مخازن گازسوزي كه فرسوده هستند بايد تعويض شوند تا از خطرات و حوادث احتمالي جلوگيري شود، البته برخي مخازن نيز با تعميرات مجددا قابل استفاده هستند.
در عين حال پس از تست تمامي مخازن، مخزنهايي كه فرسوده باشند و عمر مفيدشان به پايان رسيده باشد، تعويض ميشوند كه هزينه هر مخزن جديد حدود 3ميليون تومان است. اتوبوسهاي گازسوز پايتخت در حدود2.5 ميليون نفر از شهروندان را در طول روز جابهجا ميكنند. به گفته سنندجي، شهرداري تهران اهتمام ويژهاي بر تست اتوبوسهاي گازسوز دارد. طبق قانون تست ايمني اين اتوبوسها برعهده شهرداريها نيست اما فرسودگي مخازن اين اتوبوسها خطرات زيادي به همراه دارد. از اينرو شهرداري تهران نسبت به تستهاي ايمني اين اتوبوسها اقدام كرده است.
نظر شما