همشهری آنلاین: محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور تاکید کرد در پایان این هفته از نظر شرایط جوی مشکلی برای بازگشت مسافران از شمال کشور وجود ندارد.

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نوشت: محمد اصغری با اشاره به آخرین وضعیت شرایط آب و هوایی کشور در پایان هفته جاری اظهار کرد: از امروز چهارشنبه سوم دی ماه ساکنان دو استان خراسان شمالی و رضوی واقع در شمال شرق کشور شاهد بارندگی هستند و استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با وزش باد همراه خواهند بود.

وی با بیان اینکه در اکثر مناطق کشور از جمله استان تهران وزش باد برای امروز چهارشنبه ادامه دارد گفت: به برکت بارندگی شب گذشته و وزش باد نسبتاَ خوب امروز شرایط آلودگی هوا برای تنفس در وضعیت بهتری قرار دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره جریانات جوی فردا پنجشنبه چهارم دی‌ماه توضیح داد: از فردا جریان‌های پایدار حاکم می‌شوند و به این دلیل که کلانشهرها از جمله تهران نیمه تعطیل هستند آلودگی هوا به شرایط حاد نمی‌رسد.

به گفته اصغری، برای فردا و همچنین روز جمعه (پنجم دی) در سواحل شمالی کشور وزش باد و افزایش دمای ملموس پیش‌بینی می‌شود و برای بازگشت مسافران از این استان‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی درباره اتفاقات جوی روزهای ابتدایی هفته آینده گفت: روز یکشنبه هفتم دی‌ماه موج بسیار ضعیفی وارد کشورمان می‌شود و باعث بارندگی رگباری موقت در نیمه شمالی کشور خواهد شد. این سامانه دوشنبه به خط شمال شرق کشور می‌رسد.

کد خبر 281923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha