همشهری‌آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی از وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آتی را تشریح کرد.

آب و هوا

به گزارش ايسنا، مهندس احد وظیفه گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی در روز یکشنبه 30 آذر در برخی مناطق دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، جنوب، نواحی مرکزی، شمال شرق و به تدریج شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با وزش باد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدید و در برخی مناطق همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است، افزود: از بعدازظهر امروز به تدریج در نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر از مقدار ابرها کاسته می‌شود و از اواسط روز دوشنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس، در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه وبویراحمد، مرکزی و بخش‌های شمالی خوزستان بیشتر خواهد بود و از اواخر وقت روز دوشنبه اول دي ماه و تا روز سه‌شنبه 2 دي ماه در مناطقی از شمال غرب، غرب و به‌خصوص در سواحل شمالی کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی شده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در این مدت دریای خزر مواج می شود، اظهار کرد: از اواخر وقت سه‌شنبه در شمال شرق کشور شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود و از بعد از ظهر سه شنبه نیز در مناطق جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده است که این وضعیت در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه اضافه کرد: همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز از دوشنبه به بعد مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای استان خراسان رضوی افزود: در روز دوشنبه آسمان خراسان رضوی نیمه ابری گاهی با وزش باد و کاهش تدریجی ابر و بیشینه و کمینه دما نیز به ترتیب هشت و صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

به گفته وظیفه، آسمان پایتخت نیز در روز دوشنبه کمی ابری همراه با کمی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دما نیز در این روز مثبت 7 و منفی 2 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

کد خبر 281659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha