همشهری آنلاین: مقامات اعلام کردند به احتمال قوی بقایای کشف شده در عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ایرآسیا که در مسیر میان اندونزی و سنگاپور ناپدید شده، به این هواپیما اختصاص دارد.

براساس گزاري NBC،مقامات اندونزي اعلام كردند 95 درصد اطمينان دارند كه تكه‌ةاي كشف شده در درياي جاوا به جليقه نجات هواپيماي مفقود شده تعلق دارد. تصاوير تلويزيوني در اندونزي در پي گزارش كشف تكه‌هايي از بقاياي هواپيما، بدن‌ها و جليقه‌هاي نجات شناور بر روي آب را نمايش دادند و اعلام كردند اين بقايا به احتمال زياد به پرواز QZ8501 ايرآسيا تعلق دارد.

هواپیما

سوئليستيو رئيس مركز تجسس، امداد و نجات اندونزي اعلام كرد 95 درصد اطمينان دارد كه قطعات كشف شده به اين هواپيما و مسافرانش تعلق دارد.

دست‌كم 30 كشتي، 15 هواپيما و هفت هليكوپتر در عمليات جستجوي اين هواپيما در درياي جاوا و سرزمين‌هاي اطراف آن حضور دارند. اندونزي، سنگاپور، مالزي و استراليا نيز در اين عمليات همكاري مي‌كنند و از آمريكا نيز براي مشاركت در جستجو درخواست كمك شده‌است.

يوسف لطيف سخنگوي سازمان ملي امداد و نجات اندونزي گفت هواپيماي ارتشي اندونزي روز سه‌شنبه اعلام كرد روي سطح آب دريا قطعاتي به رنگ سفيد، سرخ و سياه مشاهده مي‌كند كه به نظر جليقه نجات مي‌آيند. لطيف گفت اين بقايا در درياي جاوا در 168 كيلومتري از جنوب شهر پانگ‌كالان بان در اندونزي مشاهده شده‌اند.

به گفته وي اين مهمترين كشفي است كه از زمان آغاز عمليات جستجو براي يافتن اين هواپيماي مفقود شده،‌انجام گرفته‌است، اما هنوز نمي‌توان تاپايان تحقيقات هيچ‌چيز را تاييد كرد. هليكوپتري براي جمع‌آوري اين تكه‌هاي كشف شده ارسال شده‌است تا از نزديك مورد بررسي قرار گيرند. به گفته لطيف لكه نفتي و تكه‌هايي كه در روز دوشنبه كشف شدند ارتباطي به پرواز ايرآسيا نداشته‌اند.

ايرباس A320-200 شركت هواپيمايي ايرآسيا به همراه 162 نفر از سرنشينانش صبح روز يكشنبه و دقايقي پس از اينكه از برج كنترل به دليل شرايط بد جوي درخواست افزايش ارتفاع كرده‌بود، از صفحه رادارها ناپديد شد.

کد خبر 282554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha