همشهری آنالین: بوکسور لرستانی بعد از اینکه در سال ۲۰۱۲ در اولین رقابت برون مرزی‎اش مدال برنز بوکس بزرگسالان آسیا را کسب کرد با این رشته ورزشی وداع و برای امرار معاش روی به میوه‎فروشی آورد اما حالا به روی رینگ برگشته و نایب قهرمان کشور شد.

بوکس

به گزارش ایسنا، محمد نوری‎پور بدلیل مشکلات معیشتی بوکس را از سال 2012 کنار گذاشت و به میوه فروشی روی آورد اما او حالا برگشته تا به قول خودش سهمیه المپیک بگیرد که از بیست‎وچهارمین دوره بوکس قهرمانی کشور استارت این هدف را زد.

نوری‎پور درباره برگشتش به رینگ اظهار کرد: راستش را بخواهید در میوه‎فروشی به جایی نرسیدم و ضرر کردم. چون خانه‎‎نشین و بیکار بودم، ترجیح دادم تمرین‎هایم را از سر بگیرم.

وی ادامه داد: بعد از کسب نشان برنز وزن 91 کیلوگرم رقابت‎های قهرمانی آسیا دیگر بوکس کار نکردم و برای رقابت‎های قهرمانی کشور در سال‎جاری حدود دو ماه تمرین کردم که نایب‎قهرمان شدم.

نوری‎پور خاطرنشان کرد: با توجه به تمرین‎های کمی که داشتم و شرایط روحی و تغذیه‎ام، مربی‎ و دوستانم انتظار کسب مدال نداشتند اما خدا کمک کرد و در مبارزه اول سالار غلامی بوکسور تیم ملی را شکست دادم و در بازی‎های بعدی تا فینال حریفان را ناک‎اوت کردم. در فینال سینا قلعه‎بندی خیلی خوب کار کرد و بدنم نکشید و بازی را واگذار کردم.

این مشتزن لرستانی در پاسخ به اين پرسش که تا کی بوکس را ادامه می‎دهد؟ گفت: اگر شغلی پیدا کنم که با مرخصی مشکلی نداشته باشم، بوکس را ادامه می‎دهم ولی اگر کارم آزاد باشد باز هم ورزش قهرمانی را کنار می‎گذارم.

وی با یادآوری اینکه لرستان قطب بوکس کشور است، ادامه داد: همه مشتزن‎های لرستانی که افتخارات زیادی هم دارند، بیکار هستند و با شرایط سخت ورزش را ادامه می‎دهند. متأسفانه در استان ما بیکاری بیداد می‎کند و از مسئولان می‎خواهم برای اشتغال ورزشکارهای ملی‎پوش فکری بکنند تا با خیالی آسوده به ورزش قهرمانی بپردازند.

دارنده نشان برنز وزن 91 کیلوگرم رقابت‎های قهرمانی آسیا، هدفش را حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو عنوان کرد و افزود: اگر خدا کمک کند ابتدا باید سهمیه المپیک را بگیرم که این رقابت‎ها مهرماه سال آینده در قطر برگزار خواهد شد.

نوری‎پور در پایان گفت: بعد از اینکه سوم آسیا شدم، شرایطی به‎وجود آمد که واقعاً نمی‎توانستم بوکس را ادامه دهم. مدال من برای کسی مهم نبود و ترجیح دادم دستکش‎ها را آویزان کنم. مخارج زندگی بسیار بالاست و اگر بوکسوری بخواهد در رقابت‎های مهم بدرخشد باید شرایط مالی خوبی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، نوری‎پور برای حضور در مرحله اول نخست رقابت‎های انتخابی به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

کد خبر 282707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha