همشهری آنلاین: دربار سلطنتی عربستان سعودی ۲ ژانویه (۱۲ دی)‌ اعلام کرد عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور به علت عفونت ریوی به طور موقت نیاز به کمک تنفسی از راه لوله پیدا کرده بود، اما این عمل موفقیت‌آمیز بود و وضعیت او اکنون در حالت پایداری قرار دارد.

به گزارش رویترز رسانه‌های دولتی عربستان سعودی اعلام کرده بودند پادشاه سالمند این کشور روز چهارشنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) در شهر پزشکی عبدالعزیز در ریاض بستری شده است.

دربار سلطنتی سعودی در بیانیه‌ای که آژانس خبری دولتی سعودی (SPA) آن را منتشر کرد، اعلام کرد: «پس از آنکه همه آزمایش‌های پزشکی ضروری بوسیله گروه پزشکی انجام شد، مشخص شد یک عفونت ریوی وجود دارد و به همین علت به طور موقت ضرورت کارگذاری لوله برای کمک به تنفس پیش آمد.»

بر اساس این بیانیه این عمل موفقیت‌آمیز بوده و به پایداری حال ملک عبدالله انجامیده است.

یک منبع سعودی که با امور خاندان سلطنتی این کشور آشنا است گفت ملک عبدالله با احتمال زیاد برای یک هفته دیگر در بیمارستان باقی خواهد ماند.

تصور می‌شود ملک عبدالله که در سال ۲۰۰۵ پس از مرگ برادر ناتنی‌اش، ملک فهد به سلطنت رسید، ۹۱ ساله باشد، اما اطلاع رسمی در این باره در دست نیست. او در چند سال گذشته برای فتق دیسک بین‌مهره‌ای تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

کد خبر 282882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha