همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه کره شمالی هشدار داد؛ اقدامات دو طرف موجب افزایش تنش‌ها و بر هم زدن ثبات در شبه جزیره کره منجر نشود.

 واکنش چین به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کره شمالی

به گزارش ایرنا، «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: «طرفین باید احتیاط را لحاظ کرده و از اقداماتی که موجب بیشترشدن تنش ها شود، بپرهیزند.»

هوا تاکید کرد که آمریکا و کره شمالی باید سعی کنند ضمن برقرای حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره، آرامش کنونی را بر هم نزنند.

وی افزود: «در حال حاضر، شرایط نسبتا با ثباتی در شبه جزیره کره برقرار است و دو طرف باید بدانند که این وضعیت به آسانی به دست نیامده است.»

هک شدن شرکت سونی پیکچرز در روزهای پایانی سال میلادی گذشته (2014) و سرقت چندین ترابایت اطلاعات کارکنان و ایمیل های آنان و همچنین فیلم های سینمایی این شرکت موجب شد باراک اوباما روز جمعه گذشته در اقدامی عجولانه نوک حملات خود را متوجه کره شمالی کرده و ضمن اینکه این کشور را رسما به حمله سایبری متهم کرد؛ سه سازمان و 10 مقام پیونگ یانگ را تحت تحریم های ظالمانه قرار داد.

اراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دستور داد که سه سازمان کره شمالی و 10 شخصیتی که با دولت این کشور در ارتباط هستند، تحریم شوند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد که دولت چین به عنوان تنها حامی کره شمالی، برای همسویی با اقدامات آمریکا علیه کره شمالی بی میل بوده است.

گفتنی است، کره شمالی از طریق شرکت چینی «چاینا یونیکام» به شبکه جهانی اینترنت متصل است.

کره شمالی در واکنش به تحریم های آمریکا علیه خود، آن را نشات گرفته از اختلافات دیرینه، تاریخی و خصومت های کهنه کاخ سفید علیه پیونگ یانگ دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در سخنانی تصریح کرد: اقدام اخیر آمریکا نشان می دهد که واشنگتن همچنان درگیر خصومت قدیمی و دیرینه با پیونگ یانگ است و بر تداوم این سیاست اصرار دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا تاکنون تحرکات زیادی علیه کره شمالی داشته است، گفت: تحریم مالی اخیر بی نتیجه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی ادامه داد: اقدام اخیر و یکجانبه کاخ سفید در تحریم مالی تعدادی از شخصیت ها و شرکت های کره شمالی نه تنها موجب تضعیف کشور نمی شود، بلکه پیونگ یانگ را در ادامه مسیر خود مصمم تر می‌کند.

کد خبر 283233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha