پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

تهران - ایرنا: روزنامه جوان عنوان‌های «دولتی‌ها حاشیه سازی و دودستگی نکنند» و «کارتون اسلام هراسی در فرانسه» را برای انتشار در شماره روز پنجشنبه هجدهم دی برگزیده است.

javan

این روزنامه تیتر یک را به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دولتی‌ها حاشیه سازی و دودستگی نکنند، اختصاص داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم عنوان کردند: مسئولان، به لطف خدا مشغول کار هستند و همه باید به دولت کمک کنند اما دولتی ها هم مراقب باشند حاشیه سازی نکنند و ضمن خودداری از بیان حرفهای غیرلازم، دو دستگی بوجود نیاورند. دشمن فعلاً به صراحت با آرمانها کاری ندارد اما اگر عقب نشینی بشود بعداً سراغ آرمانها هم می آید بنابراین باید با هوشیاری، هدف «پیشنهادها، حرفها و اقدامات دشمن» را درک کرد. مسئولان کشور و دولت نباید به دست بیگانه چشم بدوزند و بدانند حتی یک قدم عقب نشینی، پیش روی دشمن را به دنبال می آورد بنابراین باید فکری اساسی کرد و با تکیه بر ملت و نیروهای داخلی بگونه ای عمل کرد که اگر دشمن تحریم ها را هم برنداشت، ضربه ای به پیشرفت و رونق و رفاه مردم وارد نشود. باید حربه تحریم را از دست دشمن بگیرید چرا که اگر چشم به دست دشمن بدوزید تحریم ها همچنان باقی خواهد ماند همانگونه که امریکایی ها، امروز با کمال وقاحت می گویند اگر در قضیه هسته ای، ایران کوتاه هم بیاید تحریم ها، یکجا و همه برداشته نمی شود. ایشان پرسیدند با این واقعیات آیا می شود به چنین دشمنی اعتماد کرد؟

کارتون اسلام هراسی در فرانسه، تیتر دیگر روزنامه جوان است. شهر پاریس صبح چهارشنبه روز خونینی را به خود دید که در سال های اخیر در فرانسه بی سابقه بود. دو فرد مسلح ناشناس که با نقاب صورت های خود را پوشانده بودند پس از ورود به ساختمان هفته نامه طنز « چارلی ابدو » شروع به تیراندازی به سمت حاضرین کردند. در جریان این حمله 12 نفر کشته و بیش از10 نفر زخمی شده اند. زارت کشور فرانسه ضمن اعلام اینکه هنوز مهاجمان دستگیر نشده اند اعلام کرد که ازتمامی نیروهای امنیتی برای دستگیری مهاجمان استفاده شده است. بکه سی ان ان گزارش داد اولاند و دیگر مقامات دولتی در صحنه حادثه حاضر شدند. لوک پویگنانت، سخنگوی پلیس گفت که حداقل سه افسر پلیس در این تیراندازی زخمی شدند. سی ان ان در خبری جهت دار اعلام کرد هفته نامه ابدو در سال 2012 با کشیدن کاریکاتور به پیامبر اسلام توهین کرده بود و دولت فرانسه برای اینکه جلوی خشم مسلمانان را بگیرد به مدت دو هفته از انتشار آن جلوگیری کرد.

این روزنامه با برجسته کردن سخنان مجید مجیدی کارگردان فیلم حضرت محمد(ص) مبنی بر اینکه کمپانی های آمریکایی برای پخش فیلم محمد(ص) ابراز علاقه کرده اند، نوشت: درباره حضور فیلم در عرصه جهانی تدابیری اندیشیده شده که هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم و هیچ گفت وگویی با کمپانی های خارجی صورت نگرفته اما برخی کمپانی های امریکایی برای پخش فیلم ابراز علاقه کرده اند که هنوز پاسخی به درخواستشان داده نشده است. تلاش ما این بود که فیلم «محمد(ص)» در ایام وحدت و میلاد پیامبر(ص) رونمایی بشود تا نسبتی با این مناسبت پیدا کند اما به دلیل پروسه آماده سازی این امکان به وجود نیامد. فکر کردیم بهترین فرصت برای نمایش فیلم، جشن انقلاب است که با افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، آن نیز به نمایش درمی آید. ابعاد کار ما نزدیک به استانداردهای دنیاست و در بخش های فنی و تکنیکی از بهترین های دنیا استفاده کردیم. احساس می کنم ساخت این فیلم توفیق و لطفی بود که برعهده من گذاشته شد. یکی از توفیقات این فیلم حسن اعتماد مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بوده است.

روزنامه جوان با انعکاس عنوان تاکسی های تهران در سایه بی تدبیری تاکسیرانی آفتاب می گیرند، نوشت: دیگر فرقی نمی کند چه روز و چه ساعتی است. اگر تا دیروز در روزهای بارانی و برفی یا مناسبت ها و تعطیلات یا نیمه شب ها قحطی تاکسی می آمد، حالا از اول صبح تا آخر شب، حتی غروب جمعه ها و در زیر باران و برف خیابان ها مملو از تاکسی هایی است که با ژست خاصی، بی توجه از کنارت می گذرند و هیچ چیز نمی تواند این رژه منظم آنها را خراب کند الا واژه «دربست!» کنار هر خیابان و سرچهارراه ها و دور میدان ها مملو از مسافرانی است که با دیدن تاکسی ها تا کمر خم می شوند و مقصد را فریاد می زنند، اما این راننده است که حتی زیر چشمی هم به این درماندگان نظر ندارد. مردم از وضعیت خدمات رسانی تاکسی ها ناراضی اند و می گویند تعداد زیادی از تاکسی ها فقط دنبال کار کم و پول زیادند و نظارت ها هم ضعیف است.

کد خبر 283522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha