جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران دو ویژگی «پیام» و «پیام آور» را از رموز موفقیت اسلام دانست.

khatami

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به گذشت بیش از هزار و 449 سال از بعثت پیامبر(ص) گفت: امروز یک میلیارد و نیم میلیون انسان در دنیا افتخار می‌کنند که مسلمانند و گوینده لااله الا الله و محمد رسول الله(ص) هستند.

وی با بیان اینکه راز این محبوبیت پیامبراسلام(ص) در دو ویژگی پیام و پیام آور است افزود: پیام رسول گرامی اسلام (ص) پیام فطرت بود و ایشان آمده بودند تا گره‌های بشریت را باز کنند.

خطیب نمازجمعه تهران ویژگی دیگر پیام پیامبر(ص) را اخلاقی بودن، منطبق بر منطق و استدلال، وحدت بخش، جامع بودن و داشتن پیام آزادگی دانست و گفت: همه این ویژگی‌ها باعث شد تا پیام اسلام امروز در دنیا رشد کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی رمز دوم موفقیت پیامبر اسلام(ص) را جاذبه پیام آور و ویژگی های شخصیتی آن حضرت برشمرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) مظهر صفات بالای انسانی بودند و همواره دغدغه وحدت و نزدیک کردن قلوب مسلمین را داشتند.

وی با اشاره به برخورد توام با رافت پیامبر اسلام(ص) با ساکنان مکه پس از فتح آن شهر گفت: پیامبر اسلام(ص) اهل گذشت بودند و این ویژگی باعث جذب مردم به ایشان می‌شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) اهل مشورت بودند با مردم نرم رفتار می‌کردند و همواره شرح صدر داشتند افزود: امانتداری و برخورد عادلانه از دیگر ویژگی‌های پیامبر(ص) است که مجموع آن‌ها در کنار اصل پیام، موفقیت ایشان را در رسالت‌‌اش رقم زد.

کد خبر 283541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha