همشهری آنلاین: رییس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش دلیل مشارکت نداشتن این انجمن را در هفتمین جشنواره تجسمی فجر، پرداختن به امور دوسالانه نقاشی و برنامه های انجمن ذکر کرد.

معصومه مظفری

به گزارش مهر؛ معصومه مظفری رییس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ايران  درباره مشارکت نداشتن در این دوره از جشنواره تجسمی فجر توضیح داد: انجمن نقاشان نمایشگاه های خود را به شکل مناسبتی و موضوعی برگزار نمی کند و در این نمایشگاه های مناسبتی هم مشارکت نمی کنیم چرا که آنقدر سرگرم مسائل مرتبط با دوسالانه، نمایشگاه فروش آخر سال، نشریه، کارهای انجمن و دیگر نمایشگاه های خود هستیم که فکر کردیم نیرو و انرژی خود را روی همین کارهایمان متمرکز کنیم. از سوی دیگر این جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و هر نقاشی که بخواهد می تواند در آن شرکت کند و نیازی به مشارکت انجمن نیست.

او در پاسخ به اینکه این جشنواره در این دوره فراخوان عمومی نداشته است و هنرمندان نقاش امکان حضور ندارند، بیان کرد: این بحث را حتما فکری برایش می کنند اما به هر حال اکنون برای پرداختن به این موضوع بسیار دیر است اما حتی اگر به موقع هم دعوت به همکاری می شدیم، باز هم فکر می کنم که اگر روی برنامه های انجمن متمرکز باشیم بهتر است.

  • بودجه جشنواره فجر را به دوسالانه ها بدهید

مظفری در پاسخ به این پرسش که آیا این رویکرد انجمن برای مشارکت نداشتن در جشنواره تجسمی فجر در سالیان آینده نیز تداوم خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: انجمن می تواند خودش جشنواره برگزار کند. من فکر می کنم که با برگزاری جشنواره تجسمی فجر، در واقع دوسالانه ها هستند که کمرنگ شده اند و جای آن را جشنواره گرفته است. اگر همین بودجه و امکانات را در اختیار انجمن ها قرار دهند که دوسالانه هایشان را برگزار کنند، خیلی بهتر است.

او تصریح کرد: انجمن هنرمندان نقاش پیش از این هم در برگزاری جشنواره تجسمی فجر مشارکت نداشته است و فقط امسال از ما دعوت به همکاری کردند که باز هم ترجیح دادیم به امور تخصصی خودمان در انجمن و برگزاری دوسالانه بپردازیم. سال‌های آینده هم معلوم نیست چه برنامه ریزی ها و تصمیماتی گرفته شود.

وی افزود: آقای ملانوروزی البته از ما خواستند برای بالا بردن کیفیت سطح آثار جشنواره، در این دوره مشارکت کنیم اما باز هم ترجیح می دهیم به دوسالانه و مسائل انجمن فکر کنیم.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال به شکل غیر رقابتی با مشارکت انجمن های هنری، 14 بهمن ماه در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود که در این دوره به جز انجمن هنرمندان نقاش و انجمن هنرمندان خوشنویس همه انجمن های هنرهای تجسمی مشارکت دارند.

کد خبر 284179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha