همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک ‪ ۱۷‬مرداد "روز خبرنگار" گفت: سهم خبرنگاران در بیان حقیقت از طریق آزادی، سهم مهمی است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل در سخنانی در نشست علنی روز چهارشنبه 17 مرداد مجلس به خبرنگاران توصیه کرد که آزادی را پاس بدارند چرا که آزادی معبری برای کشف و بیان حقیقت است.

وی تأکید کرد: مبادا خبرنگاران از آزادی برای پوشاندن حقیقت استفاده کنند که این کار در واقع بجا نیاوردن حق این شغل مهم است.

رییس مجلس همچنین اظهار داشت: رعایت قانون برای حریم آزادی و حقیقت در عرصه‌های مختلف ضروری است.

حداد عادل ادامه داد: در یک جامعه آزاد و آگاه و در جامعه‌ای که به آزادی و آگاهی احترام می‌گذارند نقش خبرنگار مهم و انکارناپذیر است.

وی بار دیگر ضمن تبریک روز خبرنگار به‌ویژه خبرنگارانی که در حوزه مجلس فعالیت می‌کنند، گفت: مجلس کانون خبر و خبرهای مربوط به قانونگذاری و سیاست است.

رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس هفتم رابطه‌ای بسیار دوستانه و منطقی با خبرنگاران داشته است و ما نقش خبرنگاران را در اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها ستایش می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما فراموش نمی‌کنیم که در طول سال‌های جنگ تحمیلی خبرنگاران دوشادوش رزمندگان در جبهه‌های جنگ خبر تهیه می‌کردند و رشادت رزمندگان را به اطلاع ملت ایران می‌رساندند و خود نیز در کنار رزمندگان به شهادت رسیدند.

رئیس مجلس تأکید کرد: امروز هم هر کجا خوف و خطری هست، خبرنگاران به اقتضای شغل خود حضور دارند و آنها یکی از عوامل موثر مدیریت افکار عمومی علیه ظلم و ستم هستند.

17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا است. شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ‪۱۳۷۵‬به افغانستان اعزام‌شد و در مدت حضور خود در این کشور با احساس مسئولیت در قبال درد و رنج مردم ستمدیده افغانستان از لحظات سخت و تأسف‌آور جنگ و بی‌خانمانی دراین کشور خبر و گزارش تهیه کرد.

شهید صارمی در ‪ ۱۷‬مرداد ماه سال ‪ ۱۳۷۷‬به همراه ‪ ۹‬دیپلمات ایرانی توسط نیروهای طالبان در مزار شریف افغانستان به‌ شهادت رسید و به‌همین مناسبت روز ‪ ۱۷‬مرداد به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌است.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنانش ‪ ۲۵‬رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) را به مسلمانان تسلیت گفت.

وی افزود: ایشان با زندان‌های طولانی و شهادت در پایان سالیان دراز اسارت، مظهر مبارزه برای ایجاد حکومت اسلامی و مبارزه با ظلم و ایستادگی بر سر ایمان، حق و عدل است.

کد خبر 28500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز