چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس مجلس شورای اسلامی‌با تاکید براینکه در قرارداد خط لوله صلح منافع ملی اعم از منافع اقتصادی است، گفت: مجلس در قراردادها نسبت به منافع ملی بسیار حساس است، و اگر عدم تامین منافع ملی در این قرارداد برای مجلس به اثبات برسد، به طور حتم نمایندگان به وظیفه خود عمل خواهند‌ کرد.

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای‌اسلامی‌در نشست خود پیرامون مطالبی که در مورد توافق‌های خط لوله صلح منتشر شده است، گفت: در انعقاد قرارداد صادرات گاز به هند و پاکستان، باید توجه داشت‌ که منافع ملی اعم از منافع اقتصادی است و در این مذاکرات باید نگاهی همه جانبه داشته باشیم.

وی افزود: قرارداد خط لوله صلح را از جهات مختلف مهم می‌دانم و معتقدم فایده این خط لوله منحصر به منافع اقتصادی نیست.

رئیس مجلس با بیان این که باید در همه قراردادهایی که در عرصه بین‌الملل منعقد می‌شود، منافع و مصالح ملی مخدوش نشود، افزود: به طور قطع در مورد قرارداد خط لوله صلح و انتقال گاز به هند و پاکستان این مسئله مهم مورد توجه دولت قرار دارد.

سهمیه شهرداری‌ها جزو مصارف عمومی‌است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در‌مورد مسئله اختلاف نظر میان شهرداری و دولت در زمینه سهمیه بنزین برای خودرو‌های خدمات شهری تاکید کرد: مسئولان کمیته سوخت، مصرف شهرداری‌ها را جزو مصارف عمومی دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند شهرداری‌ها نیز باید بنزین را با قیمت سهمیه‌بندی شده خریداری‌‌ کنند.

حداد عادل همچنین به همراهی مردم با تصمیم مجلس و دولت در باره سهمیه بندی بنزین اشاره‌ کرد و افزود: خوشحالیم‌ که این تصمیم مهم از سوی ملت ایران پذیرفته شده است و مردم با آشنایی با شیوه‌های صرفه‌جویی، سهمیه سوخت خود را مدیریت می‌کنند.

کد خبر 28572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز