حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: شهرداری یعنی سازمانی که ظاهر و باطن و جنبه‌های مادی و معنوی شهر را دراختیار دارد، به این معنی که همه شهر مانند انسان است و نیاز به لباس، غذا، آموزش، معنویات، مادیات و تربیت دارد و این وظیفه شهرداری را از همه وزارتخانه‌ها سنگین‌تر می‌کند.

مکارم شیرازی

اين مرجع تقليد  در ديدار جمعي از مديران شهرداري تهران در قالب نخستين دوره آموزشي - ديني (معرفتي، حكمتي، بصيرتي) با ايشان اين نكته را مطرح كرد.آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي با اشاره به برنامه توسعه فرهنگي كاركنان شهرداري و خانواده‌هاي آنان گفت: برنامه‌اي كه شما شروع كرده‌ايد و از خود پرسنل و مديران شهرداري آموزش و كار فرهنگي را آغاز نموده‌ايد، قابل تقدير است چرا كه در حديث آمده آنكه قصد اصلاح و تربيت ديگران را دارد اول تربيت را از خود شروع كند.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در ادامه با اشاره به اينكه اگر شهرداري صالح باشد شهر آباد و اگر نباشد شهر ويران خواهد شد، گفت: مدت‌ها بود كه تصور مي‌شد وظيفه شهرداري همان اقدامات ظاهري، نظافت و رسيدگي به زيبايي شهر است ولي به‌تدريج شهرداري تهران به سمتي حركت ‌كرد كه مسائل فرهنگي تبديل به وظايف حتمي آن شده است كه اين موضوع به‌صورت گسترده قابل مشاهده است. نكته مهم ديگري كه ايشان بر آن تأكيد داشتند در مورد مسائل فرهنگي و معنوي و تأثيري بودكه مي‌تواند بر مسائل مادي داشته باشد.

اين مرجع تقليد در پايان با اشاره به عملكرد شهرداري تهران گفت: آقاي قاليباف مديري موفق بوده و نشان داده كه موفق خواهد بود. ايشان كارهاي بسيار مهمي در شهر تهران انجام داده‌اند و ان‌شاءالله اين اقدام جديد (برنامه توسعه فرهنگي كاركنان شهرداري تهران و خانواده آنان) نيز به سرانجام مطلوب برسد و براي ساير نهادها و ارگان‌ها الگو شود.

کد خبر 286043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha