همشهری آنلاین: با اعلام کمیته بین‌المللی پارالمپیک، رشته‌ ورزشی تکواندو از سال ۲۰۲۰ به بازی‌های پارالمپیک اضافه می‌شود.

Paratakewondo

به گزارش سايت فدراسيون تكواندو، کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک تصمیم گرفت که تکواندو جزو رشته‌های المپیک توکیو 2020 باشد و رشته‌های قایقرانی و فوتبال 7 نفره به پارالمپیک نخواهند پیوست.

این تصمیم‌ها در جلسه IPC در ابوظبی تایید شد. سال گذشته اعلام شده بود که بدمینتون نیز برای اولین بار به بازی‌های پارالمپیک اضافه خواهد شد. کنار گذاشتن دو رشته فوتبال و قایقرانی به این دلیل بود که این رشته‌ها حداقل معیارهای لازم را برای حضور در این بازی‌ها نداشتند. طبق این قوانین تنها ورزش‌های گروهی که به صورت مداوم در 24 کشور و سه منطقه IPC انجام می‌شوند، می‌توانند در مسابقات پارالمپیک حضور داشته باشند. برای ورزش‌های انفرادی نیز حداقل این رشته‌ها باید در 32 کشور به صورت مداوم انجام شوند.

رئیس IPC اعلام کرد: من از هر 24 رشته ورزشی که برای حضور در توکیو 2020 درخواست دادند تشکر می‌کنم و به 22 رشته ورزشی که در این بازی‌ها حضور خواهند داشت، تبریک می‌گویم. به خصوص به رشته‌های ورزشی تکواندو و بدمینتون تبریک می‌گویم که تمام تلاش خود را برای حضور در پارالمپیک داشتند. برای رسیدن به این تصمیم‌ها IPC بیشترین مطالعات و بررسی‌ها را انجام داد. تمامی رشته‌ها با معیارهای IPC و اهداف آن ارزیابی شدند. این تصمیمات ساده نبود. بعد از بررسی‌های زیاد تصمیم گرفتیم که فوتبال و قایقرانی جزو رشته‌های پارالمپیک نباشند. این دو رشته معیارهای IPC را ندارند.

دكتر چو، رئیس فدراسیون جهانی تکواندو نیز درباره این تصمیمات گفت: ما بسیارخوشحال هستیم که تکواندو برای پارالمپیک انتخاب شد. ما همیشه سعی کردیم که تکواندو ورزشی برای همه باشد. حضور در بازی‌های پارالمپیک به ما کمک می‌کند تا با افراد بیشتری درگیر شویم. امروز تنها یکی از آرزوهای ما تحقق نیافته، بلکه آرزوی هزاران ورزشکار پاراتکواندو در جهان تحقق یافته است.

تکواندو و بدمینتون از بین 9 رشته ورزشی جدید انتخاب شدند. دوچرخه‌سواری، قایقرانی کانو، فوتبال پنج نفره، جودو و شمشیربازی روی ویلچر باز هم در بازی‌های المپیک حضور خواهند داشت.

رییس اجرایی برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 نیز در این باره گفت: این تصمیم گیری‌ها گامی جدید به سوی بازی‌های پارالمپیک توکیو 2020 بود و به کمیته‌ برگزاری مسابقات کمک می‌کند تا مسابقات به یادماندنی و هیجان انگیزتری را برگزار کنند.

 

کد خبر 286094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha