هفته گذشته گزارشی از اعتراض متقاضیان مسکن مهر نسبت به تأخیر در تحویل واحدها و افزایش قیمت آن منتشر شد که در آن به موضوعی عجیب نیز اشاره شده بود.

در اين مورد عجيب در بخشي از واحدهاي تكميل‌شده پرند، از متقاضياني كه 2 سال از سكونت آنها در واحدها گذشته، درخواست مبلغ جديد شده است.اين پروژه 270واحدي مربوط به فاز 5شمالي پرند است. تعاوني مسكن مهر 4 به اين گزارش واكنش نشان داده و جزئيات ذكر شده از سوي يكي از متقاضيان مسكن مهر را همه واقعيت ندانسته است. عضو هيأت مديره اين تعاوني در گفت‌وگو با همشهري اعلام كرد:

كه «اين واحدها به متقاضيان تحويل موقت داده شده و طبق قوانين اجازه اسباب‌كشي به آن را نداشته‌اند اما براي همكاري با اين متقاضيان جلويشان گرفته نشده است. مداركي كه به امضاي متقاضيان رسيده اين موضوع را اثبات مي‌كند كه اجازه اسباب‌كشي تا قبل از تسويه‌حساب كامل را نداشته‌اند اما با اين كار تخلف انجام داده‌اند.»

امير احمدي ادامه داد: «اگر اعضاي تعاوني تا مردادماه 91 تسويه‌حساب واحدهاي خود را انجام مي‌دادند مشمول هيچ افزايش قيمتي نمي‌شدند اما اين كار صورت نگرفته و در حال حاضر سكونتشان بدون صورتجلسه تحويل دائم و تسويه حساب قطعي است. اخذ دفترچه اقساط به شرط تسويه‌حساب قطعي و اخذ قرارداد 5برگي شركت عمران است.»

وي افزود: «‌114واحد از اين 270واحد آماده شده است و در واقع آورده متقاضيان ديگر واحدها براي تكميل اين 114واحد هزينه شده است. الان براي تكميل ساير واحدها بايد آورده متقاضيان تكميل شود. متقاضيان در قرارداد اوليه متعهد شده‌اند كه مطابق بخشنامه‌هاي دولتي عمل كنند.» اميراحمدي ادامه داد: «‌ما به‌عنوان تعاوني به‌دنبال افزايش قيمت نيستيم اما بخشنامه دولتي بايد اجرا شود تا پول به‌دست پيمانكاران برسد و ساير واحدها هم تكميل شود. بايد كل مجموعه پروژه ديده شود. تكميل تعدادي از واحدها دليل نمي‌شود كه صاحبان اين واحدها طبق قرارداد عمل نكنند. ساير متقاضيان كه اين پول را داده‌اند و هنوز واحدشان تكميل نشده هم صاحب حق هستند.»

  • 2فرودگاه بي‌پرواز كشور

از مجموع نشست و برخاست هواپيما‌ها در ۹‌ماه ابتدايي امسال در فرودگا‌ه‌هاي كشور، هيچ نشست و برخاستي از 2 فرودگاه پارس‌آباد مغان و كلاله ثبت نشده است. به گزارش صداي اقتصاد، براي فرودگاه خوي نيز در 9‌ماه سال‌جاري تنها 4پرواز ثبت شده است. تعداد نشست و برخاست پروازها در ۹‌ماه ابتدايي امسال در مجموع 53فرودگاه كشور ۲۸۹ هزار و ۶۲ پرواز بود كه نسبت به تعداد ۲۷۲ هزار و ۶۲۸ پرواز در مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد را نشان مي‌دهد.

  • افزايش ۲۰ درصدي قيمت بليت اتوبوس بين شهري

اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسافري كشور در نامه‌‌اي به اعضاي خود ابلاغ كرده از امروز قيمت بليت اتوبوس را حدود ۲۰ درصد افزايش دهند. به گزارش تسنيم، هر سال همزمان با پيش‌فروش بليت‌هاي نوروزي اتوبوس به‌دليل تردد يك سر خالي حدود 20درصد به قيمت‌ها افزوده مي‌شود و سال گذشته نيز اوايل اسفندماه در پيش‌فروش بليت‌هاي نوروز 93اين برنامه اجرايي شد اما امسال زودتر شروع شده است.

 

کد خبر 286374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha