چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ششمین شماره دنیای قلم در ۹۶ صفحه رنگی و به قیمت ۳۰۰۰ تومان روی دکه‌های مطبوعاتی قرار گرفته‌است.

ششمین شماره ماهنامه دنیای قلم

شماره جدید دنیای قلم که در بهمن‌ماه منتشر شده است انقلاب - به‌ معنای عام آن - را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده‌است. انقلاب اسلامی ایران از دید نسل بعد از انقلاب، انقلاب‌ها و تحولات هنری و ادبی وتاثیر انقلاب ایران و دیگر انقلاب‌های سیاسی جهان بر هنر و ادبیات،موضوعاتی هستند که به آن پرداخته شده است.

در این شماره آثاری از دکتر عطاءالله کوپال، دکتر بهنام زنگی، سعید تشکری و سینا دادخواه را می‌خوانیم. همچنین گفت‌وگوهایی با سیدعلی صالحی(شاعر)، دکتر بهمن نامورمطلق(معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری)، محمدمهدی عسگرپور(کارگردان و مدیرعامل خانه سینما)، جوادطوسی (منتقد)، دکتر کاظم چلیپا (نقاش و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شاهد)، دکتر علی روحانی (مدرس سینما و عضو هیئت‌ علمی دانشگاه هنر) و محمدرضا گودرزی (داستان‌نویس، منتقد ادبی و مربی کارگاه‌های داستان‌‌نویسی) انجام شده است.

سیدعلی صالحی از آزادی، تعهد و استقلال در شعرش می‌گوید. بهمن نامورمطلق از حوزه سیاست نگاهی به مقوله گفتمان‌سازی در صنایع‌دستی انداخته است.کاظم چلیپا چگونگی شکل‌گیری حوزه هنری و مسیر هنر ایرانبعد از انقلاب 1357 را شرح می‌دهد.

علی روحانی به تاثیرات متقابل سینما و انقلاب بر یکدیگر پرداخته و محمدرضا گودرزی تاثیر شرایط سیاسی-اجتماعی بر روند داستان‌نویسی ایران از مشروطه تاکنون را مورد تحلیل قرار داده‌است.همچنین در میزگردی با حضور محمدمهدی عسگرپور و جوادطوسی،وضعیت جامعه امروز از منظر آرمان‌خواهی و واقع‌گرایی و نقش رسانه‌ها و صداوسیما در تبیین این موضوع بررسی شده‌است.

در گالری این شماره که بخش ثابت این ماهنامه است، کاریکاتورهای مطبوعات دوران مشروطه به چاپ رسیده است.

ماهنامه سیاسی - فرهنگی دنیای قلم از خردادماه 1393 به مدیرمسئولی عذرا فراهانی و سردبیری مهدی شفیعی با رویکرد بین رشته‌ای در حوزه فرهنگ، هنر و سیاست فعالیت خود را آغاز کرده‌است. این ماهنامه هنرمندان و دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به هنر را مخاطب قرار می‌دهد.

برای تهیه ششمین شماره ماهنامه سیاسی - فرهنگی دنیای قلم می‌توانید به دکه‌های مطبوعاتی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 66490578-021 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 286383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha