دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

علی اکبر شیروانی: انقلاب اسلامی نقطه آغاز و پایان بود؛ آغاز بسیاری از حرکت‌ها و شور و شیدایی‌ها که در آرمان‌ها و اهداف انقلاب نمایان شد و پایان فصلی بلند از تاریخ ایران به قدمت حدود ۲۵۰۰ سال.

جلد کتاب

بسياري از كتاب‌هاي تاريخ به مرور آنچه گذشت مي‌پردازند و از آنچه پيش آمد يا وقايع بعد از انقلاب غافل‌اند. به راستي بعد از انقلاب چه شد؟ چه ميزان از شعارهاي انقلاب جامه عمل پوشيدند؟ كارنامه انقلاب چه بود؟ نقطه آغاز چگونه شكل گرفت و رقم خورد؟

كتاب روزنگار جامع ايران پس از انقلاب اسلامي، روزبه‌روز حوادث بعد از انقلاب را تا سال 89بررسي مي‌كند. از روز اول فروردين سال 57كه شاه در پيام نوروزي خود گفت: «هر تلاشي از اين قبيل پيشاپيش محكوم به شكست است» تا روزهاي پرشور بهمن 57، پيروزي و شعف مردم، تحميل جنگ، دفاع‌مقدس و روزهايي كه هر كدام آبستن حادثه‌اي بودند تا 3دهه پس از انقلاب را شكل دادند. نگاه به انقلاب با همين تكه‌هاي پازل كه يكي يكي كنار هم قرار گرفته‌اند شكل مي‌گيرد. غم‌ها و شادي‌ها، خنده‌ها و گريه‌ها، ياس‌ها و تلاش‌ها و اميدها و آرزوهايي كه درصورت جمعي مردم ايران مي‌توان ديد و خواند. روزگار در حركت سريع روزهاي پرشور انقلاب و سال‌هاي بعد از آن چهره‌هاي متفاوتي از خود نشان داد. حالا اگر مي‌خواهيد تصوير روشني از تاريخ معاصر ايران داشته باشيد روزهاي انقلاب را مرور كنيد.

کد خبر 286758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha