همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از تفاوت‌های مهم چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با دیگر نمایشگاه‌ها، به مناظره گذاشتن موضوعات مهم زیستی محیطی سال جاری است.

خوزستان-آلودگی هوا-ریزگرد

به گزارش ايرنا، محمد درویش روز شنبه گفت: مناظره‌های امسال با موضوعات "ریزگردها و آلودگی هوا" ، "اجرای طرح گردشگری در آشوراده و این که آیا اصولا رویکرد باید به سمت تقویت اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده باشد یا خیر" و "بررسی طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، رودخانه‌ها، سد سازی ها، تفکر سازه‌ای و مدیریت آب در کشور" برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مناظره‌ها دو طرف موافق و مخالف حضور خواهند داشت و موضوع را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند که این مساله موجب بارش فکری برای مخاطبان می‌شود و می‌توانند بعد از بررسی موضوع، نتیجه‌گیری و قضاوت کنند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین حضور سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی در این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر خواهد بود و در روز پایانی نمایشگاه غرفه برتر معرفی و تقدیر می‌شود.

درویش افزود: موضوع مدارس زیست محیطی نیز مساله مهمی است که سازمان محیط زیست با جدیت پیگیر توسعه آن در کشور است از این رو این بخش نیز در نمایشگاه غرفه مستقلی خواهد داشت و به سوالات افراد در مورد این مدارس و نحوه راه‌اندازی آن پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین 31 استان کشور با ایجاد غرفه در این نمایشگاه مهم‌ترین موضوعات زیست محیطی خود هم از نکات مثبت و هم منفی را ارایه می‌دهند و شرکت‌های مختلف آخرین دستاوردهای خود را نیز به نمایش می‌گذارند.

درویش گفت: استقبال کشورهای خارجی از نمایشگاه نیز مناسب بوده و تاکنون حضور نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، روسیه و ژاپن نهایی شده و به احتمال زیاد نماینده‌ای از لبنان نیز حضور خواهد داشت اما هنوز قطعی نشده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست 2 تا 5 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 287137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha