یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

‌ اگر چه پیش از این اعلام شده بود با پایان مهلت اعلام و ثبت کد‌های ملی برای سیم‌کارت‌های بی‌نام نشان، این سیم‌کارت‌ها مسدود خواهند شد اما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با دادن یک فرصت دیگر به صاحبان این سیم‌کارت‌ها اعلام کرد فعلا یکطرفه ‌شدن آنها آغاز شده است.

سیم کارت

سخنگوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به پايان مهلت ثبت كدملي در پايگاه داده اپراتورهاي موبايل‌ گفت: بسياري از سيم‌كارت‌هاي داراي نقص اطلاعات در مدت تعيين شده، كد‌ملي خود را به اپراتورهاي موبايل اعلام كرده و احراز هويت شدند. از امروز به مرور سيم‌كارت مشتركاني كه كدملي خود را به اپراتورهاي مربوطه اعلام نكرده‌اند قطع يكطرفه مي‌شود‌ و بارديگر رگولاتوري زماني را تعيين خواهد كرد كه درصورت لزوم مي‌توانند براي ثبت اطلاعاتشان مراجعه كنند. در نهايت مشتركاني كه در مهلت سوم داده شده نيز نسبت به تكميل اطلاعاتشان اقدام نكنند سيم‌كارتشان به‌طور كلي قطع ارتباط خواهد شد.

اين طرح در راستاي ساماندهي استفاده از سيم‌كارت‌هاي تلفن همراه بي‌نام و نشان و داراي نقص اطلاعات در كشور صورت گرفته است تا استفاده غيرقانوني از اين سيم‌كارت‌ها به حداقل برسد و مالكان و استفاده‌كنندگان سيم‌كارت‌هاي موجود اپراتورهاي همراه اول و ايرانسل احراز هويت شوند. رگولاتوري به‌زودي تعداد سيم‌كارت‌هاي بدون نام و نشان را اعلام خواهد كرد.

کد خبر 287200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha