گروه اجتماعی: حق‌التدریس معلمان در استان‌هایی که پرداخت نشده است به زودی پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست با خبرنگاران گفت: علت پرداخت نشدن حق‌التدریس معلمان مشکل قانونی است که در پی حل آن هستیم.

محمود فرشیدی افزود: معمولا وزارت آموزش و پرورش در انتهای سال دچار مشکل مالی می‌شود و این بار به دلیل بلوکه شدن برخی اعتبارات، نتوانستیم نسبت به این تعهد عمل کنیم.

وی با عذرخواهی از معلمانی که حق‌التدریس آنها پرداخت نشده است اظهار داشت: امید می‌رود با حل این مسئله اداری، پرداخت حق‌التدریس‌ها در آینده نزدیک انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به همشهری درباره حفاظ دید مدارس دخترانه و مشرف بودن آنها گفت: مدارس بهترین مکان برای ورزش دختران که از فضای ورزشی کمتری نسبت به پسران برخوردارند به شمار می‌روند و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درباره ممنوعیت احداث ساختمانهای بلندمرتبه مشرف بر مدارس دخترانه این مصوبه را مثبت دانست و از شهرداری تهران در این باره درخواست کمک کرد.

وی در باره نقل و انتقال معلمان نیز اظهار داشت: 540 هزار نفر از فرهنگیان خانم در دورافتاده‌ترین نقاط کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی در باره پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر حذف دوره پیش دانشگاهی اظهار کرد: معمولا برای ایجاد تغییر در دوره‌های آموزشی باید از پایه آغاز کرد بنابراین به وجود آوردن نظام آموزشی متوسطه از سطح تحصیلی بالا اشتباهی زیربنایی بود و در حال حاضر برای ایجاد تغییر، حذف یا اضافه کردن دوره‌ای به این مراحل تحصیلی باید تغییرات را از پایه آغاز کنیم و بررسی‌های کارشناسانه در این‌باره در ستاد تحول بنیادین نظام آموزشی کشور در حال بررسی است.

کد خبر 28821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز